Le och det smittar av sig!

Jag log åt en tiggare idag. Han sken upp som en sol när han såg mig. Han pekade på mitt hår och sa shampo nånting. Sen sa han "Please!".. Undrar om han ville ha råd med shampo?

En annan gammal man på ett fik i Högdalen hejdade mig när jag skulle gå därifrån. "Syster?" Huvudvärk". Jag sa att jag inte förstod honom och det gjorde jag inte heller. Då mumlade han något om syster Alina och jag förstod att han måste vara dement..

Tyvärr hade jag inte tid att rota efter några småkronor till "shampo-rumänen" då jag var på språng. Jag förstod inte mannen i högdalen, som högst troligt dravvlade i nattmössan.. Men jag log till båda och jag tog mig tid att byta några ord!

Tänk bara vad ett leende och ett "Hej!" kan göra för en annan människa! Ler man får man leenden tillbaka! (Eller folk som undrar vad fan jag smilar åt.. ;-)) Dagens tanke från mig!

Nu säger jag nattinatt och på återseende


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0