Respons

Nya chefen sen en månad var på jobbet kl 7 i morse när jag kom dit. Jag var yrvaken, osminkad och svettig efter en stressig cykeltur.. Han frågade vad j a g, timvikarien, tyckte skulle tas upp på deras planeringsdag imorgon. (Tack!! Han ser mig!) O c h han hade samma tankar som mig, att personalen måste vara mycket mer flexibel än nu. Flexibilitet! Vi jobbar med funktionshindrade människor och med service..! Man ska inte jobba inom ett serviceyrke om man inte är beredd att ge det lilla extra ibland och serva! En ny ordinarie personal tackade mig även häromdagen, för att jag varit den enda som brytt sig om henne, som frågat hur det går och som velat besvara frågor hur saker funkar där på jobbet. Det är beklagligt att en arbetsgrupp är så sammansvetsad att dom fryser ut ny personal. Ska jag som "ny" vikarie sen fyra månader vara den som välkomnar in nya i gruppen liksom?? Skönt iaf att få respons och feedback från bossen idag. Inte bara jag som tycker att det behövs lite nya ögon på saker och ting på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0