Optimanova

Nytt kattfoder hämtade jag idag som jag ska prova. Endast en proteinkälla, kyckling, så det är hypoallergent. Har kollat allt den innehåller och den bör Kasper tåla. Ska byta helt om det funkar bra. Större bitar och light med hyfsad proteinhalt. Han måste gå ner lite i vikt och den ska vara bra för lite äldre katter, emot hårbollar m.m. som Selma har en benägenhet att spy upp ibland när hon hårar som mest. Har blandat ut med min Taste of the wild som är kvar och dom verkar uppskatta smaken. Hoppas magen deras gillar den också. :) Priset är ok. 

Kommentarer
Postat av: Linda

Dum fråga kanske, men om det är MOT hårbollar
vart tar de då vägen?
Det är ju naturligt att spy upp dem...eller?

Hade en katt som hade problem med det och han fick opereras
för det blev strul med tarmarna.

Myrra äter hypoallergent foder nu, hoppas det funkar:/

Svar: hoppas hoppas!! Har upptäckt nu att Kasper tål rökt kalkonpålägg, äntligen kan dom få ngt extra ibland. Det nya torrfodret jag har funkar jättebra hittills. :)
SarisLeopardis

2014-11-29 @ 23:39:32
Postat av: Linda

Läste fel. Trodde hon hade svårt att spy upp dem lillgumman.

Bra med specialfoder som hjälper att lösa upp dem.

Mina 3 seniorer äter hills c/d pga att Sippan haft
problem med urinsten.

Svar: nej då, hon spyr sällan med rätt mat. Sen borstar jag båda dagligen så dom ska slippa få så mkt hår i sig. Hon är en pigg pensionär för övrigt tur nog. :)
SarisLeopardis

2014-11-29 @ 23:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0