Machine Gun Preacher

Sandra rekommenderade en film; Machine Gun Preacher. Den som inte sett den bör se den nu!
 
Oj vilken bra film. Verklighetsbaserad.
 
Handling: Efter år av kriminalitet, droger och flera fängelsevändor råkar Sam Childers ut för en livsomvälvande upplevelse och genom ett religiöst uppvaknande, tvingas att se sanningen om sitt liv i vitögat. För att starta på nytt slutar han dricka, knarka och beger sig till Sudan för att bygga hus. Där slås han av den fruktansvärda situation som råder – där föräldrar mördas och deras barn kidnappas som barnsoldater. Mitt i det rådande inbördeskrigets inferno bestämmer sig Childers för att bygga ett barnhem och skapa en frizon åt krigets barn. Tillsammans med en egen frihetsarmé satsar han allt för att rädda så många unga krigsoffer som möjligt. 
 
 
Efter att jag sett filmen gick jag in på deras hemsida http://www.machinegunpreacher.org/donate/ och donerade lite pengar till barnen i Sudan. Bara 10 USD vilket blev 68,45:-, men tänk vilken skillnad sånt gör om många ger en liten slant var..! Känns bra i hjärtat att ha hjälpt någon idag! Vilken fantastisk människa den här Sam Childers är måste jag säga. Wow! Blir mäkta imponerad av såna själar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0