Kattmat/Kattströ/Kattleksaksrekommendation!

Kattfodret jag blandat ut med funkar! Yippieeeeeeee! Kasper har inga utslag, kliar och biter sig inte längre och håret är tillbaka. Så glad! Erbjudande just nu på 10kg+2kg extra för 579:- på Zooplus. 12 kilo kattmat lär ju räcka ett tag.. :) Har dessutom köpt till ett "sparprogram" för 39kr (tror jag det var) i engångssumma som gäller ett år, där jag får 5% rabatt på varje köp. Med dom här summorna jag handlat för så tjänade jag in det direkt. Det blir lite skillnad med 48kr kilot för detta foder istället för 99kr kilot med James Wellbeloved:s.. Halva priset!! Glömde att jag skulle beställa mer kattströ också, men får ta det sen, har så det räcker ett bra tag till. Det är ruskigt drygt. Värt varenda krona. Kan inte bli smidigare än att bara plocka klumparna och spola ner i toan. När jag tänker efter har jag inte behövt ta ur allting ur lådan sen i slutet på november. Bara tagit bort klumparna eftersom och fyllt på nytt. Förut tog jag ur allting minst en/två gånger i månaden och spritade lådan. Men det här luktar inte ett uns kattkiss, inte ens när det är nykissat i lådan. Jag har två katter på en låda också så det är riktigt bra betyg för det här ströet. Bajset däremot luktar rätt mycket, men jag tömmer direkt när jag märker att dom varit där och gjort tvåan.. ;-) Så tips till er med katter är både kattmaten och ströet. Köpte självklart tre nya "kattspön" också, vilka är väääldigt uppskattade av tjockisKasper! Selma är inte lika lekfull med spöna, hon gillar mer råttor och sånt. Kanske för att hon är lite tröttare och pensionär, eller för att så fort jag tar fram ett spö och viftar så kommer Kasper farandes direkt.. ;)
 
Förstår inte hur jag kunnat ge dom skitmat som Friskies i alla år. Usch vad det innehåller lite mat och mycket skit!! Never again! Den här maten innehåller 40% protein och 10% fett vilket är mycket bra.
 
 
 
Adjöken sa kattfröken!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Underbart att utslagen lagt sig! Heja=)

2014-02-24 @ 19:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0