Tröttsamt!!!!

ÅH vad less jag är nu! Måste skriva av mig så jag blir lite lugn nu!

Skulle träffa läkaren och min nya terapeut kl 11 idag, och för en gångs skull var jag ute i god tid. Knappt nån sömn inatt pga att jag var nervös inför att träffa en ny människa inom psykiatrin. Helt snurrig går jag dit, men kommer alltså tio minuter i elva vilket kändes bra. I kassan står en för mig ny kvinna, som började strula med mitt högkostnadsskydd och försökte räkna ihop en enkel summa. Hjälpte henne och räkna- vilket självklart inte är mitt bekymmer egentligen- betalade och tog mig en kaffe i väntan på att läkaren skulle ropa upp mig. Sa till receptionisten att hon kan fixa med högkostnadskortet medans jag träffar läkaren och att jag kan ta det på väg därifrån. Sätter mig ner och väntar, kommer på att vi räknat fel, går fram till luckan igen. Sen sätter jag mig där igen och håller sen på somna. Tiden gick.. Klockan 11:35, efter två muggar kaffe och en vatten, en nervös känsla, och svintrött, går jag fram till luckan åter igen och frågar om läkaren glömt bort mig?? Då visar det sig att receptionisten fortfarande höll på räkna och strula med mitt högkostnadsskydd och glömt registrerat att jag kommit dit.. Suck säger jag bara! Läkaren kom och bad om ursäkt och jag fick hälsa på och skaka hand med min nya terapeut utanför luckan i receptionen. Jättesöt liten "tant" by the way. Självklart skulle vi inte hinna med mitt möte då klockan var nästan var 11:45 vid det laget. Fittan- förlåt- receptionisten förde tillbaka pengarna på mitt konto, vilket även det tog säkert tio minuter. GAH!! Kändes som jag var så jävla utpumpad vid det här laget och energin låg på noll. Okej att hon var ny, förmodligen, då hon tog hjälp av kollegor. Alla måste lära sig systemet och allting, men det ska inte gå ut över mig. Det jag blev mest irriterad över, trots att hon var trevlig, var att hon inte ens bad om ursäkt när det var hon som gjort så att jag fått sitta i onödan, och strulat en timme till slut. Var nära att säga till henne när vi var klar, att hon åtminstone kunde be om ursäkt när hon gjort fel. Men hon tänkte inte på det eller struntade i det. Dåligt! Är man ny och gör fel- okej som sagt, det kan alla göra- men be åtminstone om ursäkt då till mig för att jag fått waste;a min tid och energi i en fucking timma!

Något jag är less på också nu är att det är strålande underbart väder ute och hade inte hon fuckat upp det så hade jag troligen gått ut och gått och tagit en långpromenad istället för att gå hem. Nu blir det dock till att lägga sig igen då det här tog en massa energi och jag knappt sovit något inatt. Helt slut.

Ska jag inte lägga mer energi på det här nu, utan krypa ner i sängen strax och vila en timme eller två. Var tvungen att skriva av mig bara, vilket gör att min irritation alltid släpper något tur nog.

Punkt slut! Adjöken! Hoppas solen är kvar halv tre och att jag hinner/orkar ta en promenad lite senare istället. Nu är jag verkligen för snurrig. Suck suck. Nattinatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0