Lanzarote

Det var ett tag sen jag skrev sist nu.. Kan inte påstå än att jag känner nån större skillnad av D-vitaminerna än, 1 ½ vecka nu har jag varit på trötthetsfaktor 9 av 10. Verkligen kämpat mig upp på dagen, för att få ljus i nån timme iaf innan mörkret kommer. Kl 17 på kvällen känns som det lika gärna kunnat vara kl 22. Galet. Jag sitter bara å räknar månaderna till mars.. måtte tiden gå fort förbi detta vinterhelveteselände!!
 
Igår köpte jag och Linda resa äntligen som vi drar på den 29:e! Till Costa Teguise på Lanzarote. All inclusive med havsutsikt, transfer, flygmat och allt för 3940 pix. Så med kostnad för flygbussarna på det så ligger vi på totalsumman av 4140kr tror jag. Om inte flygbussarna tar mer än 200. Inte illa pinkat för en hel vecka med allt vi behöver. Hittat ett hotell som ligger 200m från centrum, 200m från stranden och bara 15-20 min från flygplatsen. Normal standard, inget lyx. Huvudstaden ligger dessutom bara en mil ifrån så vill vi dit är det nog bara att ta en billig buss dit på en snabbtur. Har fått snittbetyg på nästan 4/5 av tidigare gäster. Det enda negativa jag kunde läsa var att dom skrivit att människor reserverar solsängarna kl 5 på morgonen, så det är svårt att få nån säng vid poolen. Det är tråkigt, men vi vill ju ändå helst ligga på stranden så det blir nog bra ändå. Jättefin strand med finkornig sand och en fin strandpromenad som alltså ligger några hundra meter bort bara. Det värsta som kan hända är väl att vi får betala för att hyra solsängar på stranden, men skitsamma isf! Det ligger ju så nära hotellet så då kan man ju betala, lämna handdukarna, gå tillbaka och äta på hotellet och sen till stranden igen, om vi orkar vill säga. Allt känns bra iaf med resan och nu tickar dagarna på rätt fort här, så snart ligger vi i solen en vecka. Sen är det jul, nyår och sen tror jag det kommer gå rätt "fort" tills våren kommer igen.
 
Nåväl, här är lite bilder på hotellet vi ska till, och stranden, ser mysigt ut.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0