Happy 2day!

Jag är så glad idag! Annie, min f.d arbetsterapeut, var på Iris och hälsade på. Hon gör mig hoppfull. Hon är så klok. Söt liten kvinna. Tyvärr är hon sjukskriven sen i oktober p.g.a helvetessjukdomen cancer. Hoppas hon besegrar skiten. En person med hjärtat på rätta stället och en förståelse för andra som värmer mig.

Jag är redo att börja arbetsträna nu, tror jag, ja jag tänker försöka iaf. Ska eventuellt söka mig till Globe Arenas. Tror det är mycket varierat arbete och varierade arbetstider där. Det ligger bara över gatan och det är ett plus för mig då jag kan dra mig för att åka långväga p.g.a energibrist och allt sus å dus på ett tunnelbanetåg. Kommer bli lättare att ta mig iväg.

Just idag känns livet rätt ljust. Det är inte så ofta så jag passar på att njuta till fullo. Åkte till Farsta C efter Iris idag. Hittade kläder- på HM(!!)av alla ställen. Och alla plagg jag tog till provrummet passade, så jag passade på och köpa rubbet för en löjlig summa. Allt var på ordinarie pris och ändå fick jag tre tunikor, en blus och tre minnen för 450 spänn. Galet billigt! Får dock lite dåligt samvete när jag handlar där då jag vet varför HM har så låga priser... Den slavliknande arbetskraften som tillverkar och syr kläderna för extrema minimumlöner är ren och skär skandal och egentligen borde man inte gynna detta företag. Trist att dom som gör mest förtjänst utnyttjar och avlönar sina arbetare sämst. :/

Livet är så ojämlikt.

Men nu ska jag fortsätta vara glad- om än mycket trött. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0