Everything is about balance- right!?

Inte orkat skriva. Haft annat för mig.
 
Gråtit, skrikit, skrattat, Iris m.m.
 
Sandra var här i helgen. Hon var på konsert fredagkväll sen kom hon hit och sov över tills igår morse. Bara tagit det lugnt och umgåtts med en massa gotta, tv och skratt. Vi håller sannerligen på som två fjortisar fortfarande när vi ses. ;-) Typ rapar och fiser och skrattar åt det. Drygar oss till max.
 
Tar på krafterna gör det dock än hur trevligt man har det. Kämpade mig iväg till Iris igår med promenad dit och hem. Sen blev det skrik och gråt, kast med saker omkring mig. Massa löjliga diskussioner om en massa onödiga saker, men även nödvändiga.. Så så trött. Blir bara för mycket ibland med.. mycket.. Måste ändra tillbaka medicinerna också tror jag. Jag är så aggressiv, otroligt lättstött, överkänslig och får såna ångestattacker att jag blir rädd för mig själv. Usch! Trött på att gråta för ingenting. Precis som när jag var yngre. Jag kunde börja gråta om nån sa ett ord fel till mig. Mitt på stan till och med. Allt sånt försvann när jag började med antidepp X antal år senare, men samtidigt så försvann en del av mig som nu kommit tillbaka. Önskar jag hittar nån medicin som kan ge mig balans! Jag vill kunna gråta ut, men inte börja gråta för ingenting. Jag vill kunna känna, men inte för mycket. Jag vill inte bli en robot- jag vill bara vara mig själv- fast lite bättre, gladare och känna lycka. Vara pigg. Kunna umgås med människor i mer än tre timmar utan att känna mig helt ledlös efteråt.
 
Ain´t Life a bitch så säg!?
 
Nästa vecka åker jag till Jämtland några dagar och ska ta itu med lite skitgöra som jag inte kan skriva om här. Känner lite oro eftersom mitt mående är not so good och att jag är labil som få.. I julas hos mamma var det inte speciellt kul med båda våras humör ihop.. och all stress som julen innebär. Jag behöver space just nu. Eller alltid menar jag. Nu blir jag "bara" där från onsdagmorgon till lördagkväll, men det räcker nog så väl. Känner mig nöjd med att jag tänkte på mig själv iaf och bokade tåget som går hem lördag ist för söndag. Kommer behöva samla energi under söndagen (eller en vecka framöver) för att orka med Iris och mina måsten. Det är både ångestladdat att åka upp till norr, samtidigt som det är otroligt skönt och roligt att träffa släkten också.
 
Everything is about balance- right!?
 
Nu säger jag tack och god natt (eller god eftermiddag snarare). Måste lägga mig och vila under täcket nån timme- inte pigg- varken "ute eller inne". Orkar verkligen inte gå ut just nu, även om det är skönt med luft och med solen som tittar fram då och då..
 
Well. Bye for now on.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0