Sug en moderatkuk era jävla pälsfittor!

Allt detta lidande för människans fåfänga och girighet!! Det är så jävla vidrigt att jag gråter!
 
Vilka psykopater håller på med sånt här? Jag kallar dom inte människor ens. Vilka personer klarar av att jobba med det här, att se och plåga minkar och andra djur som lever i liknande helvetiska förhållanden varenda dag tills dom skall dö? Vilka?
 
Och vilka empatilösa fittor till "människor" köper och bär päls? (Jag blir så jävla äcklad av er!) Jo fåfänga personer som bara ser "mode" och "trender" och inte har en hjärna att tänka ett steg längre med tydligen. Hur den där pälsen kommit dit och framför allt var pälsen kommer ifrån. Frågan jag ställer är- vet ni vad päls egentligen är? Rika äckliga personer som tror att det är status att använda päls.. Hur fan tänker man? Varför vågar man inte urskilja sig från mängden och säga ifrån? Säga nej till detta meningslösa lidande!
 
ALLA som gynnar den här sinnessjuka industrin och köper och bär päls borde själva få sitta i en bur på 1X1 meter i 7 månader, tillsammans med några till. Vara tvungna att äta på varandra och sen leva med ett lik bredvid sig. Gå runt och runt, bli apatiska, skrika efter hjälp när era "skötare" skrattar åt att ditt öga håller på ramla ut. Din arm gick visst av också när du fastnade i ett av hålen- men vem fan bryr sig?
 
Jag skulle med glädje sätta er i samma bur och samma situation som ni sätter djuren i! Låta er lida precis lika mycket! (OM jag vore totalt empatilös vill säga..Skulle nog inte klara mer än en dag och sen skulle jag få men för livet!!)
 
Så tänk efter för fan! Hur viktigt är det för dig att vara "snygg" i en päls och fortsätta bidra till det här!? Skulle ni pälsbärare välja att se dom här filmerna? Knappast!
 
Ni är oempatiska, själviska, egocentrerade och förmodligen för upptagna med att suga moderatkuk för att bry er. Allt för att tjäna mer pengar och skita i hur man gör det- precis som pälsfarmare. Om man skadar någon på vägen betyder nada!.. 
 
Vill spy när jag ser er, och framför allt spy ner eran päls! Se er skiljas från något som endast är en  accessoar för er- utan att ni ens blinkar. Ni skulle förmodligen gråta. Det skulle säkert vara hårt för er. Men att känna medkänsla för djuren som lever såhär och förvandlas till en krage på din jacka? No way. Ni är psykopater utan empati helt enkelt! 

Kommentarer
Postat av: Stina

Ja fy fan visst är det hemskt...
såg en dokumentär om en illerfarm här i Sverige någonstans...fy satan hur de behandlar djuren...
Jag börjar ju lipa om jag råkar kliva katten på svansen...

Hur som helst kunde jag se ca 15 min in i dokumentären sen grina jag som en liten unge och var tvungen att stänga av tvn...:(

Kram

2013-02-19 @ 18:04:09
URL: http://makakakaapa.blogg.se
Postat av: Saris Leopardis Her Self

Det är totalt fruktansvärt! Och jag har också svårt för att se sånt här, börjar alltid gråta. Lider med dom. Men samtidigt är det viktigt att se ibland att vi har det förjävla "bra" ändå, jämfört mot dom. :/

2013-02-19 @ 18:12:27
Postat av: Linda

Håller med helt och fullt, men måste ändå fråga; hur känner du inför skinn och fjäder? Fjäderkuddar ex?

2013-02-20 @ 21:34:36
Postat av: Saris Leopardis Her Self

Läder(skinn) är en restprodukt som används efter slaktning. Vi har inte läder-"farmar" för att producera läder och slänger bort resten av djuret.. vi föder upp djuret, använder det som vår föda och använder resterna ist för att slänga bort dem. Djuren i Sverige lever någorlunda humant, tycker iaf jag det verkar som, men tyvärr så lever dom ju inte så bra utomlands. :( Finns självklart dåliga förhållanden överallt i alla länder även här. :( Men sånt kommer inte världen ifrån även om det är hemskt. Kommer alltid finnas dom som missbrukar sin "yrkesroll", vare sig dom sköter djur eller säljer salmonellasmittad mat på en skitig pizzeria. Såg en väldigt informerande och intressant dokumentär om lädertillverkning och hur det går till. Vääääldigt intressant eftersom jag intresserar mig för pälshandeln, och ville veta hur det fungerar. Känner inte att djuren plågas så som dom gör i speciella farmar, förmodligen för att "vi" vill äta köttet, och då kan man inte låta djuren gå runt med infektioner, brutna ben och vanskötas såsom t.ex minkar gör.. Om djuren lever BRA (och det kan man ju diskutera i en evighet vad man personligen tycker är bra eller inte bra) så tycker jag det är okej att äta köttet och använda huden sen för att producera läder. Lever ett djur i misär är det inte okej att använda dennes kött eller rester eller nånting av det såklart.. Fjäder köper jag inte, iaf inte medvetet. Köper syntetkuddar/jackor. Fruktansvärt hur dom plågar fåglar, plockar dom levande, dom lider verkligen- precis som pälsdjuren! Hade dom avlivat dom på ett snabbt sätt utan att dom lider och SEN plockat dom och använt fjädrarna hade det varit ok.

Har verkligen börjat ifrågasätta allt som har med djur att göra, om jag ska äta det fortfarande osv. Mycket tankar som snurrar ang det här. Är ingen direkt köttmänniska ändå så skulle nog inte sakna så mycket förutom KORV! ;-) som jag tyvärr älskar..

Angående detta får det bli ett inlägg senare, annars kommer jag sitta här nu till 5 och skriva svar!

Jag har ingen ÖverdRiveN kunskap om det här, men jag har en stark vilja för att lära mig mer och sen kommer jag ta det beslut jag anser känns rätt för mig. Jag kan tänka mig att äta älg t.ex som jag vet att min systers man har skjutit och slaktat då jag vet hur det går till sen barnsben. Kanske så det får bli..

kram.

2013-02-22 @ 04:06:30
Postat av: Saris Leopardis Her Self

En sak till bara.. En sak till.. fan Linda- nu fick du igång mig när jag skulle sova! ;-) Men det är intressant så det är alltid bra att träna upp hjärnknölarna vare sig det är mitt i natten eller under dagen.

Men jo, den där saken, handlar visserligen om päls igen. Såg dokumentär från Asien och päls OCH fuskpäls. Det är inte ens "säkert" att köpa fusk numera då det förekommer att dom använder katt och hundhår i det för att det ska se finare ut. Usch vad äcklad jag blir. Jävla svin dom är i Asien, dom ser djur som underhållning och mat, verkar inte se nånting annat värde i dom.

Nä nu är det godnatt, börjar se i syne här. zxzz.

2013-02-22 @ 04:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0