Välkommen hem liksom!?...

Hemma igen från några dagar i norr. Det första jag gör är att öppna ett roligt brev; "Du håller på att bli utförsäkrad"... Välkommen hem liksom!!?
 
Jaha, då börjar oron igen då.. Fast den här gången är det ifrån arbetslöshetskassan. VA faaaaaaan! Jag har ju fortfarande aktivitet på Iris till och med i juli nångång. Menar dom att jag inte får a-kassa hela vägen ut på mitt aktivitetsstöd?? Jag fattar ingenting!?
 
Tankarna bara snurrar. Ska jag få aktivitetsstöd från FK på 223kr om dagen efter mina återstående 35 dagar hos a-kassan är slut eller? Hur fan ska jag kunna leva då? Alla känslor jag hade förra året när jag blev utförsäkrad från sjukförsäkringen hos FK kom tillbaka nu- och dom känslorna är inte trevliga. Ska försöka att inte hetsa upp mig för mycket tills jag pratat med dom. Men om det blir så så blir jag jävligt pissed! Ingen har informerat om nånting som vanligt.
 
I värsta fall får jag sjukskriva mig igen, vilket vore väldigt tråkigt, även om jag funderat på det i flera månader samtidigt som jag bara hoppats på att få mer och mer ork. Men det går sådär på den fronten ärligt talat. SUCK! Inte fan tänker jag gå till socialen iaf, det gör jag bara i nödfall! Och om jag är sjukskriven kan jag förmodligen gå på nån slags rehabilitering genom dom.
 
Det löser sig känner jag nu. På nåt sätt. Jadå, det gör det! Positiva Torsten!
 
Goder Natt på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0