Oh what a "lovely" day!...

Min arb.terapeut Annie slutar på måndag då hon ska börja med cellgifter, fick besked idag av min handledare. Drack mitt kaffe. Började böla. Ingen koncentration på nånting. Glömt snusen hemma. Drack lite mer kaffe. Alla tankar bara snurrade på alla jag mist i fucking jävla cancer och är så himla ledsen över att även denna underbara kvinna går igenom det här. Gick upp och sa hej då till Annie när jag slutade för dagen. Började böla igen. Hon började också böla. Sen började vi skratta när jag retade henne och sa att jag är boss nu och gör vad jag vill med fåtöljen hädanefter efter och baaaara syr och donar enligt mina egna beslut och idéer. ;-) Hon är för söt lilla Annie! Kommer sakna henne. Vi ska ses en sväng på måndag, sen slutar hon, hoppas det är på "återseende" och inte hej då..
 
Självklart börjar det regna precis när jag kommer ut. Trött och irriterad. Kaffe, lite vindruvor och några torkade aprikoser hade jag ätit. Cyklar till Ica. När jag är klar och ska cykla hem med matkassen på styret så missar jag trampan och dimper rakt ner över cykeln i en geggpöl utanför affären. Lera överallt. Tog kvittot och torkade av mig på, åt några godisar för att få i mig lite socker och fick till slut turen att träffa rätt på trampan och kunde cykla hem, lite uppskrapad men välbehållen. Nu hemma. Trött, arg och ledsen över beskedet om Annie. Inte på bra humör och inte min dag idag tydligen...
 
Oh what a lovely day! (Borde köpa en trisslott!....)
 
Nu ska jag tröstäta lite godis, nötter, chips och cola light- det har jag rätt till idag! Tycka lite synd om mig själv och Annie. :-(
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad tråkigt att höra med Annie...trodde hennes cancer var borta men den har alltså kommit tbx. Skit och pisssjukdom=(

2012-10-19 @ 20:21:03
Postat av: Linda

...jag skrev föregående.

2012-10-19 @ 20:21:24
Postat av: Saris Leopardis Her Self

Ja, och hon sa till en annan deltagare att det är i lungorna nu, det är nog ingen bra prognos direkt. :(

2012-10-25 @ 17:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0