Pälshora!

Usch nu måste jag bara skriva av mig innan jag går och lägger mig, annars kommer jag väl aldrig kunna somna, och det har jag nog svårt med ändå!

Ni vet ju mina åsikter gällande den sjuka pälsindustrin och om människor som köper päls och stödjer detta djurplågeri!!.. Det är något som påverkar mig starkt och det gör ont inom mig varje gång jag ser någon gå förbi iklädd ett stackars djur!

Såg nu något, jag iofs hört talas om förut, på Zone Reality som gjorde mig så illamående igen!;

I Asien gör man pälsar av katter och hundar också. Det finns massor av ligor som smugglar hundar och katter till slakt i stora lass i små lastbilar. Ihoptryckta djur i bur. Kommer inte ihåg exakta siffran nu, men polisen i Vietnam hade slagit till mot några som hade tryckt ihop nästan 500 st hundar i en liten lastbil, utan något skydd, bara burar där dom låg huller om buller, utan mat och vatten, för att färdas flera hundra mil där dom sedan skulle invänta sig sin härliga död- ja dom som överlevt färden vill säga..

Människor som använder päls och går runt och glassar, förmodligen för att visa nån slags status att dom har råd, eller "bara" för att det är en "trend", vet nog inte om hur många pälsar som kommer från hund och katt..!? Pälsarna färgas och sen går dom knappt att skiljas åt från räv och varg e.tc..

Undrar hur många donnor och herrar som själva äger husdjur och som använder päls, som skulle digga det längre om dom visste att dom går omkring och i själva verket kanske bär någons tillfångatagna mördade husdjur över axlarna!? 


Jag mår genuint illa när jag ser någon i äkta päls!! Har sån lust varje gång, att ta fram ett "gulligt klipp" från YouTube och visa vad dom stödjer och hur det går till på pälsfarmar, och fråga varför och om dom inte är medveten om vad dom "gör"!!? Men det kanske dom vet innerst inne, vad vet jag!? Dom skulle nog inte bry sig ändå.. jag skulle nog slösa min energi, dessutom har jag inte rätt att göra något sånt, även om jag vill varje gång.. varje varje gång. USCH!!

Skulle det gå in i er äckliga lilla hjärna då, om jag visar en liten video, HUR det går till, vilket lidande som ligger bakom din "glammiga" jacka/pälskant/mössa/väska/sko, för att du ska vara "snygg"- skulle det gå in då?

Nej förmodligen inte. Människor som inte tänker- använder päls..! Människor som inte bryr sig om annat än sitt eget ego använder päls.. Människor som skiter i vilket bara det är snyggt!

Människor utan kunskap!

Pälshora!


Här kan du läsa lite mera: http://www.djurensratt.se/vara-fragor/djur-i-palsindustrin  http://www.djurrattsalliansen.se/djuren/mer-om-palsindustrin.html



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0