Low carb bread..



Det här ska jag fasiken pröva baka. LCHF-bröd. Är usel på att baka men det här verkar idiotsäkert.. Nu måste en brödform inhandlas.. och ingredienser.


Ingredienser:
200 g (3dl) linfrö
50 g (1dl) sesamfrö
50 g (0,75dl) hasselnötter
50 g (0,75dl) mandel
50 g kruska kli, fibrex eller fiberhusk
2 tsk bakpulver
1,5 msk brödkryddor

Mixa allt till "mjöl"

Blanda sedan ihop:
50 g smält smör
1 dl creme fraiche
250 g keso
6 ägg

Gör så här
Mixa alla nötter och frön till "mjöl" i till exempel en mixer.

Blanda ihop allt och häll i en avlång brödform klädd med bakplåtspapper, (jag tog lite solroskärnor på brödet). Grädda i 60-80 min (beroende på ugn) i 175 grader. Ta ut brödet ur formen och låt det svalna. Skär i tunna skivor.

1 skiva = ca 1,1g kolhydrat


Jag gillar ju allt vad mackor heter men köper sällan hem mjukt bröd, smör och ost, som ni veeeeeet, då jag missbrukar det enormt, och hårdmackor har jag bara vanliga husman jämt för att det ska vara så "äckligt" som möjligt.. ;-p Därför ska jag prova detta, low carb och mumsa på ibland- om det nu blir gott vill säga..!? Men då måste jag ju köpa hem lite ost och smör också.. och... marmelad... och leverpastej.. och korv.. och skinka.. och allt annat gott man kan ha på mackor.

Fan, måste skärpa mig och förbättra mina matvanor, eller snarare att äta regelbundet- det är mitt problem! Äter egentligen inte så onyttigt men äter sällan och när jag väl äter äter jag mycket vilket är det sämsta man kan göra. Fast sen har jag hört att det där är bullshit också för att du får ju ändå i dig samma antal kalorier under en dag vare sig du äter dom utspritt eller samtidigt.. Hm. Vad som är sant vet jag inte- men jag tror mer på att man ökar förbränningen på att äta utspritt och små mål! Så jag ska köra på det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0