En jävla härva!

Puh!

Har googlat och läst och kollat runt angående om vi ska anlita en mäklare eller inte när det gäller att sälja pappas stuga. 3½ timme nu har drivit iväg på nätet hur lätt som helst. Det är en jävla härva det här. Men har googlat fram Hemverket.se som jag ska ringa imorgon igen och höra hur dom jobbar. Verkar vara nån slags "nätmäklare" som gör allt som mäklare gör förutom att vara med "fysiskt" under visningar och köpet. Man får en mäklare av dom som man har kontakt med via e-mail och telefon, och det borde ju funka då det är mest pappersjobbet vi inte har nån koll på. Dom tar 5000kr oavsett vilken affär man gör, köp och sälj, och den mäklare syrran träffade från Östersund, tar 35 000kr i minimumpris.. Galet mycket!

Puh. Helt slut efter städning, fix och dejt igår med Mary o Tilde. "Småsaker" tar väldigt mkt på krafterna tyvärr. Var meningen att jag skulle träffa ännu en vän idag ju som jag inte träffat på en herrans massa år, och Linda från kursen, men det kändes omöjligt. Trött som ett as och stressad över det här med pappas gård då syrran vill få det gjort så fort som möjligt. Och det tar på krafterna också att träffa personer jag inte träffat på länge då det känns som man får lära känna varandra på nytt liksom. Vill hellre ha en bra dag och god tid när jag gör det så hoppas vi kan ses ändå nån dag. Det kan vi nog.

Nej! Nu funderar jag på att göra ett kok på spisen. Broccoli och grönsakssoppa med grädde och habanero som jag brukar göra. Mums! Det får stå och sjuda och så kan jag vila, sen är det bara att mixa det med stavmixern och avnjuta!

Perfekt.

Tjing!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0