NEJ TILL ÄKTA PÄLS!!!

Snälla tänk på att INTE bidra till pälsindustrin så här i vinter, eller inte bara i vinter, ALDRIG!!!

Ett flertal minkar får leva i en bur på 20X20 cm, det enda dom gör i 7 månader, tills dom ska flås, är att springa fram och tillbaka, om dom nu har turen att ens kunna göra det, i sin bur. Dom är så stressad så dom börjar äta på varandra, och äter upp sina egna barn- detta alltså för att fåfänga jävla IDIOTER vill ha en TOFS på en mössa eller en pälskrage. För att det är snyggt och en trend.

Jag kommer förmodligen skriva ett längre inlägg nån dag. Jag är så upprörd att jag inte klarar det just nu. Det här väcker oerhört starka känslor för mig!

KÖP INTE ÄKTA PÄLS!! Tänk efter lite längre..!!


http://vimeo.com/28325254

Usch kan inte annat än gråta, det är så fruktansvärt hur detta får förekomma, och särskilt i Sverige, vad fan har vi för människor som stödjer det här?  (Kungahuset bl.a och rika kändisar.. eller ungdomar som vill vara någons wannabe och inte vet vad det egentligen innebär..)


Många tycker att använda päls är samma sak som att äta kött och använda äkta skinn och läder, men om ni läser på lite, eller ganska jävla MYCKET så är det långt ifrån samma sak.... Detta kommer jag också gå in på mer någon dag då det finns så mycket att skriva om och säga i deet här ämnet..

Det jag kortfattat ville säga är att Minkar m.flera FÖDS UPP av EN orsak och det är för att användas som PÄLS till människor som vill se snygga ut. I dagens samhälle finns andra material som är varma och snygga så ingen BEHÖVER alltså köpa päls och därmed borde alltså inte heller pälsfarmar existera!!! 

Dom som jobbar med det här måste vara psykopater!?

Hur kan man? Hur i hela helvetet kan man låta sånt här fortgå, vilket samvete har dom? Svar Noll! 

  

Usch jag blir så ledsen- det är fruktansvärt!! Människor är grymma!
*******************************************************



Kommentarer
Postat av: Anonym

FÖRJÄVLIGT!

2012-01-29 @ 19:00:35
Postat av: Stina

Huvva, stackars djur!...Blir så ledsen när jag ser sånt här, fattar inte att människor bär päls!

2012-02-08 @ 17:03:52
URL: http://makakakaapa.blogg.se/
Postat av: Saris Leopardis her self

Nej inte jag heller i dagens samhälle!!! Okej för hundra år sedan då pälsen fyllde en funktion, men nu finns så mycket andra material och det är bara en enda pengaindustri så folk som köper äkta bööööör skämmas!

2012-02-12 @ 00:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0