God morgon God morgon- Allå Allå Emliga Ar...

foto360 (MMS)

God morgon God morgon- Allå Allå Emliga Armén! Här är vi såhär tidigt på morgonkvisten.. Ingen av oss två tjejer ser så jäkla pigg ut men vi har ju preciis vaknat så det får ni stå ut med. ;-) Mina två killar här i huset sover/äter och ger sig snart ut på ballen och spanar in fåglarna i morgonsolen. Jag är snart på väg upp ur sängen tror jag om inte mitt tunga tjocka arsle håller mig kvar då.. Finns risk för det. Funderar i konstiga banor idag på om jag ska ta och skaffa mig ett sl-kort för första gången på tre år så jag kommer iväg och kan göra mer saker. Kanske ett sånt där 3-månaders till och med.. Så slipper jag åka mest i rusningstider- som jag gör nu för att slippa vara nervös för kontrollanter, och köper jag kort kan jag åka mitt på dagen utan oro- då dom alltmer är ute och snurrar och tar fast kriminella som mig Bad enough.. ;-) 3 gånger av 5 nu har dom stått på t-centralen i spärrarna och det suger såklart hästballe! Men iofs är det lätt att bara gå ner igen för trappen när man ser dom och helt enkelt göra en mobilbiljett och sen gå upp igen och visa. Visst är jag väl smart!? Ett annat knep jag har kommit på och börjat med är att sitta med ett sms på g i tåget när jag åker, kommer dom så ser jag det och skickar direkt och vips har jag en biljett. ;-) Så iofs- ska jag fundera mer på att köpa kort, eller åka vidare gratis i 3 år till? :) det är dagens fråga- det lutar att åka gratis såklart- men skulle som sagt vara skönt också att slippa oroa sig för en böter på 1200 när det kostar 22 spänn per resa, om jag inte skulle vara allert nog och missa dom nån dag.. Nej nu ska jag upp och göra mig lite iskaffe och förhoppningsvis vakna till. Det ser ut att bli fint väder idag so far.. Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0