Siktar mot stjärnorna.

I´m proud of myself today!

Vaknade, tröttare än tröttheten själv, och tänkte avboka mötet med psykot kl 14, klockan var då strax före 13 när jag klev upp. Satt uppe hela natten som jag gjort senaste veckan, klockan tickade och jag drog ut på tiden med att läsa mitt kapitel i KBT-boken, precis som jag drar ut på allting jämt tills sista minuten.

Började motvilligt läsa- trots att jag själv bett om det här- och insåg att det var sjukt mycket övningar i nästa kapitel och det var långt och mycket att ta in, så jag läste väl 10 sidor knappt sen gav jag upp.. Kände mig dålig och oengagerad och kunde inte sova sen, jag tänkte att jag kommer måsta avboka Psykologen imorgon pga att jag kommer vara för trött, att jag inte har läst det jag skulle och "skäms", att jag är förkyld och en massa olika anledningar/undanflykter, alla till att inte gå dit.. Nästan så jag själv "framkallade" ångest och oro för att slippa skulle man kunna säga. Har genom boken lärt mig att detta kallas "säkerhetsbeteende" (saker jag kommer på för att vidmakthålla min egen rädsla/fobi/ångest) -kan berätta mer om det en annan dag.

I vilket fall så gav jag inte upp, utan tog istället fram block och penna.. Kl 13 läste jag en sida, sen skrev jag, sen funderade jag, sen intalade jag mig själv att jag MÅSTE för att kunna komma loss och lära mig hantera sociala situationer igen, det är just det som är grejen, med a l l a fobier, att utsätta sig för det man har ångest för, så efter en halvtimmes antecknande, vridande och vändande angående för och emot att avboka, bestämde jag mig för att gå iväg ändå.

Kände mig jäkligt stolt när jag tog tag i det istället för att bara ge upp och skita i det- trots att jag spydde två gånger på tio minuter innan jag gick.. Ja ibland är jag så trött så jag spyr- det är sant, och när jag är för hungrig så blir jag också lätt illamående, konstigt nog. Samt att det säkerligen också berodde på ångesten/oron. Hade åter igen ett säkerhetsbeteende/undanflykt då jag för några minuter tänkte att jag absoluuut inte kan gå iväg när jag spytt, då kanske jag spyr på vägen också.. Men la ner dom tankarna och masade mig iväg och när jag väl var där kändes det så himla bra. Stolt över mig själv!

Nu är jag trött. (ovanligt va!?) Vänt på dygnet totalt denna vecka och varit vaken till i snitt 4:30 varje natt, värst var det i förrigår när jag var vaken till 6:15 och sov till 19 dagen därpå. Men jag har inte mått så bra på veckor som när jag lyssnade på min  kropp och bara sov, sov, sov tills jag orkade kliva upp, och inte tvingade mig själv att kliva upp som jag fått göra. Det funkar tydligen inte. Nu ska jag lägga mig strax, klockan är 00:12 i skrivandets stund och jag hoppas jag kan sova utan sömnis, tog en "Atta" vid 21 så är rätt sömnig nu, så hoppas.
Bäddade rent i sängen nyss, orkar inte duscha och det är egentligen lag på det i mitt hem att jag duschar när jag kryper ner i rena sängkläder för det är så jävla skönt, men jag orkar bara inte nu, vill bara somna och vakna i bra tid imorgon. Skulle vara fint att kunna kliva upp vid 11 iaf. Borde börja duscha på morgonen också istället för på kvällen, är väl bra för att "vakna upp" antar jag, men föredrar kvällen då jag blir så svettig av medicinerna och gör jag något under dagen så blir jag ändå så blöt hela ryggen att jag duschar på kvällen ändå.. så.. men men.. skitsamma om mina duschvanor!!

Jag siktar mot stjärnorna- och sängen- nu.



Nattnatt!

Kommentarer
Postat av: Agneta - My Nail Mania

Bra jobbat Sara! Klart du skall vara stolt över dig själv, du har gjort ett jättejobb!



Kram!

2011-12-13 @ 11:35:10
URL: http://mynailmania.blogspot.com/
Postat av: Saris Leopardis her self

Tack Agneta!



kram tillbaka

2011-12-13 @ 15:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0