En snusares trygghet + nagelhärva

Borde gått och lagt mig för längesen, men dygnsrytmen är ändrad för längsen och därmed är det svårt att vända tillbaka trots hjälp med sömnmedicinen som jag borde tagit för längesen... Längesen blir nu. Nu ska jag ta två flunizar och få somna om en halvtimme om jag har tur, tills dess håller jag bloggen vid lite liv..

Och för "längsen" gjorde jag mina akrylnaglar som har hållt ända tills nu, gjorde dom den 14 dec i Hurghada hos en skitduktig ryska, så jag var såååå nöjd. Men i förrigår rök pekfingernageln när jag skulle öppna min laptop -satan vad ont det gjorde vill jag lova, kändes som hela huden under rök också, sen idag rök halva tumnageln så jag tog en pincett och knåpade och filade bort akrylet, så nu har jag kvar åtta naglar av tio...

Har blivit tvungen att klippa ner dom under den här månaden, filat och målat och målat för mina egna naglar växer så fort av sig själv och jag valde att göra långa naglar.. och långa blev betydligt längre, så till slut kunde jag inte skriva så fort som vanligt på datorn och då blev jag irriterad och klipp klipp, men dom har varit snygga ändå, och dom som är kvar är helt okej, bara att fila nertill och måla med klarlack.... och det har det varit värt ist för att lägga 400+ på att bara gå och "fylla" dom.. Istället blir det måla dom två som försvunnit i fransk manikyr, massa silikonlack och överlack så det inte ser alltför konstigt ut, men ramlar en till, ja då knipsar jag av alla och gör en ny omgång på nåt bra och någorlunda "billigt" ställe.. ja om det nu finns, verkar vara svindyrt att göra naglar överallt här i stockholm. :( ELLER så funderar jag på att börja göra egna, med hjälp av nybörjarkit som man kan köpa, har ju gjort förut med depends "tip-kit" där det är nån slags gele och en aktiveringsvätska man ska lägga två gånger, och det blir kanonfint, även om det är ett jäkla massa pill och flera timmars jobb-men- jag har all tid i världen just nu..

Tålamodet.. hm.. det är det iofs jävligt mycket sämre..

(Får sluta snusa för att kunna börja finansiera naglar ist. Nu kommer jag bli beroende att ha fina naglar JÄMT!)  

Vore ju mkt bättre än snus, jag får fräschare tänder, inget större hål under läppen, inga gulbruna tänder och inget rinnande snusk i munnen.. Hur fräsht är det egentligen att snusa på en skala från 1-10? typ 000!!! Men ack SÅ GOTT!!  

Men smaken då, och känslan av "trygghet" att ha något under läppen hela dagarna- ska jag snusa näsdukar som jag brukar göra på nätterna kanske?.. Ja vi får väl se, en sak i taget nu Sara.. Men dagens tips iaf till personer som jag som helst snusar dygnet runt, gör en "snus" av en bit av en näsduk och tryck upp under läppen nattetid-finemang- ja förutom att det inte smakar då.. Men när man sover känner man ju ändå ingen smak och det här är mest innan jag ska somna in jag behöver en.. men jag slipper vakna av en brun pöl på kudden åtminstone..

Well från naglar till snus och nu åter till naglarna...

Så här såg dom ut nygjorda och vackra, och det har gjort att jag slutat knåpa sönder min hårbotten och slutat bita runt nagelbanden, så jag har känt mig så fin när jag haft dom och dessutom blivit av med två dåliga ovanor..

  

Såååååå fina och hållbara!! måste måste göra om igen------ <3

Nä natt i natt!!!

Kommer blogga om Egypten och bilder kommer läggas ut inom kort! Hååååååååll ut! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0