En vandrande jalapeno!?

Fan har inga jalapenos hemma nu!!! Katastrof!! 

Har blivit helt beroende av dom på slutet. Både provat Icas lite lite billigare, och Santa Marias lite dyrare, men Icas var mycket godare, krispiga och tuggvänliga, Santa Marias var helt slaskiga och mjuka, inget tuggmotstånd alls. Besviken på Santas.. man tror ju att dyrare ska vara lika med godare.. men

vilket betyder att billigare inte alltid är lika med sämre eller äckligare!

Köper ofta billigare matvaror som är lågprismärkt, men jag står ofta också och jämför kolhydrater, socker m.m. men tycker att det ofta är minst lika goda som de dyrare och brukar innehålla så gott som lika socker etc... Jag har ju tid att åka runt på 3-4 olika mataffärer, inte varje dag såklart, men dom gånger jag orkar. En dag kanske jag handlar på Willys hemma, Hemköp, Matdax och en annan på Lidl. Alla tror att kedjor som t.ex Lidl har skitmat och skitkvalitét, visst har dom mycket skit, men dom har också en massa guldkorn. Alla dom här butikerna har bra priser och väljer man rätt finns det mkt gott och billigt. Inte dåligt det inte, för pengar kan ju läggas på roligare saker än mat också (eh- kan dom??) även om jag älskar att handla (och äta) mat.. :)

Imorgon blir det en sväng till Lidl för att handla deras välkända torrfoder till katterna, som blev bäst i test, och mörk choklad, som är svinlyxig, snygg att titta på, billig och god som satan själv- trots att den finns på Lidl.. Sen blir det några burkar Jalapenos så jag har bunkrat lite hemma, bra för förbränningen också med stark mat. Annars brukar jag äta dom direkt ur burken eller på hårdmacka med ost eller bara smör, färskost etc, blir skitgott och starkt!

JAM JAM- jag börjar bli en vandrande jalapeno själv snart tror jag..

 

Den här chokladkakan kostar bara 15 spänn och är supergoood och ser skitlyxig ut, jag kände mig som en drottning när jag åt den..!! Testa själv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0