Damn it!

Då har jag varit på Lidl och handlat. Lidl är lika farligt att handla på som att handla på Matdax, billiga priser och mycket gott och onyttigt... Helt enkelt en massa frestelser jag föll för idag.. Fan också!

Jag skulle åka dit för att handla kattmat och lite småsaker, vad kommer jag hem med?

Jo, jag kom ihåg kattmaten (hallelujah igen), sen blev det jalapenos, ädelost, fullkornstoast, ost i skivor, kalkonmortadella, choklad&vaniljpudding, ostbollar, 2 mörka chokladkakor, saft, honung och snus. Det enda i matväg jag köpte var fiskbullar i dillsås, grillkorv, kvisttomater och köttbuljongtärningar...... Oh happy day!?

HERREGUD! Vad håller jag på med?

Har inte haft nåt större sug på slutet efter snacks och godis men det är säkert den jävla medicinen, Zyprexa, även om jag tar låg dos.. Inte haft den på över en vecka, men hämtat ut den igen nu.. Kan vara därför jag känt mig bättre idag igen.. den börjar verka..

Angående vikt så den dosen jag tar ska man inte gå upp i vikt av står det- men om jag skulle öka den, vilket jag vägrar och inte kommer göra, då är det så gott som garanti på att man går upp i vikt.. och jag har ju typ jordens sämsta karaktär ibland.. så isf kommer det gå käpprätt å helvetet. :(

Men jag vägrar gå upp mer i vikt, jag väger nog mycket just nu, och har varken lust eller råd att köpa nya kläder igen för att jag blir ännu fetare.. Äter aldrig snabbmat så gott som, tur nog, eller jo ibland, men ytterst sällan, det är om jag är med nån kompis, köper aldrig hem typ MC donalds eller sånt för jag hatar Maccedonken! Vidrigt! Lagar all mat själv, oftast från grunden, men så här på vintern har jag ju mer sug efter kolhydrater, godis å snacks å bröd så ibland faller jag dit helt enkelt... som idag.. suck.

Jag gick runt länge och väl och funderade å funderade, men till slut kunde demonen i mig inte hålla sig och den där påsen med ostbollar, ädelosten, chokladkakorna och puddingarna slank ner i korgen, vips.. heelt av sig själv.. ;-)

Jag försöker ha som ursäkt i huvudet att det faktiskt är helg imorgon och då får jag äta gott.. dumt dumt, men va fan nåt måste man ju få roa sig med.. Trist dock att jag roar mig med att äta, även om jag börjat äta mindre portioner och oftare..

Jada jada- well well. Nu ska jag se om det är något på tvn, och väntar ivrigt fortfarande på att Hells Kitchen 5 ska bli färdigladdat... Men annars blir det nog lost ikväll....gah vad spännande!!

Just ja, icke att förglömma- jag köpte ju för fan MULTIVITAMIN oxå......... ;-)

hejhej


Kommentarer
Postat av: Sandra Adolfsson

Hej Sara

Låter som de är lite upp och ner. Hoppas de snart blir mer upp:) Klart man måste få äta gott på helgen, själv så har jag lördag hela veckan:) Har svårt att hålla mig från allt vad gott är! Ska försöka komma ner nåt i vår, ses vi då kanske. Ska ner nästa helg också men kommer inte att sova hos Petra då.

Kram S!

2010-02-19 @ 13:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0