Igår besök 1 med pappa; lugn men ändå orol...

Igår besök 1 med pappa; lugn men ändå orolig i kroppen. Hade svårt att prata och pratade mkt gojja, vilade och sov mest, men vid varje djupt andetag han tog så trodde jag o Syrran att nu somnar han in.. Besök hos pappa Dag 2; idag blev det en helomvändning, mindre smärta, pratade hela meningar och hängde mestadels med i snacket både med oss och annat främmande. Fick i honom hyfsat med vätska och soppa sen en liten chokladbit som han hade svårt att tacka nej till.. :) på slutet av dagen fixade jag till, och lekte fot-terapeut, på hans hemska igengrodda tånaglar och smörjde in dom rejält. Han tyckte det var väldigt skönt att få lite extra omtanke där och att han blev ompysslad, och det betyder även mkt för mig, att kunna hjälpa till o pyssla om honom i hans troligen sista tid i livet.. Nog om detta för idag, imorgon är en annan dag. Och nu ska jag ta och sova- helt slut av allt.


Kommentarer
Postat av: Karin

Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns att se sin egen pappa så... det var fruktansvärt med far och morföräldrarna, men en pappa... Jag tänker på er!

2010-12-14 @ 13:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0