Dagens söta!

Dagens söta:

Ring ring till syrran.
Lea svarar;

Hej! Vem är det?
-Det är moster.
-ÄR det MOSTER? Heej!
-Vad gör du då?
-Vi ska snart äta.
-Är du frisk nu?
- Nej inte direkt.
-Hur går det med katten då?
-Det går bara bra. Vet du vad? Den är buusig.
-Ja det förstår jag, vad roligt. Vad roligt att du har en egen katt att busa med nu då. Jag ska köpa med mig något i julklapp till honom, så kan vi busa tillsammans när jag kommer upp i jul.
-Ska du? Jaa gör det. hi hi.

(Lea säger till Wilma som hörs i bakgrunden.. -Wilma du får inte lyssna nu..)

-Vet du moster vad jag ska köpa till Wilma då i julklapp?
-Nej vadå?
-Jag tror jag ska köpa.. en sån där man sparar i... eller..
- En sparbössa, spargris?
-Ja, eller jag vet inte. Eller nej eller- jag köpa ett tuggummi.
-Jamen gör det du, det blir ju jättebra. Så kan du slå in det jättefint.
- Mm.. Nu ska vi äta. Hej då!

Hon är ju för söt syrrans lilla Lea 5 år.

Tror ni jag fick prata med min syster då? Nää.. får ringa om igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0