Psykvård=lågprio.

Jag väntar och väntar, jag vill komma igång nu!!

Vill inte sitta här med ångest, depression, social fobi m.m. dag ut och dag in.. :( Väntar på nån slags kontakt från Affektiva mottagningen. Har ju ändå kommit "så långt" att jag vill gå vidare nu och få må bra nångång. Under hela mitt liv är det få gånger jag känt mig lycklig, det är ofta så vi känner med dom här sjukdomarna tyvärr, även jag. En dag kan jag känna lite glädje, lite hopp, för att nästa känna att jag inte har nån framtid alls, att det inte finns nån mening med det här livet, deprimerad, ångesfylld och orolig.

Idag är det sådär, känner mig hängig, less, snorig, uttråkad och deppig. Vill få hjälp nån gång. Seriöst så förstår jag att så många människor tar sina liv, eller försöker gång på gång, för psykvården är så förbannat seg och lågprioriterad känns det som. Kötiderna är enorma och allt tar sån fruktansvärd tid.

Har nån brytit benet och kommer in på akuten, då jävlar går det undan.. Har nån fått en hjärnskakning, nog fan slipper dom stå i kö för att få hjälp... Men jag då, vi? Vi har "hjärnskakning" dygnet runt varje dag.. när ska vi få hjälp?

HALLÅ- det är mitt LIV som väntar! När ska jag få leva det till fullo? När ska jag få må bra?

Jag förtjänar att få må bättre snart!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Självklart förtjänar du att må så bäst bara du kan. Hoppas du får tid på affektiva som du önskar. Någonstans måste ju Sverige inse att det man kostar som "sjuk" när man kräver vård, blir betydliggt billigare om man får det direkt och inte behöver gå runt och må dåligt (vara sjukskriven till och från) i flera år.



Kram

2009-09-30 @ 08:52:52
Postat av: Anonym

gör något själv för att må bättre då, ingen annan kan få dej att må bra bara hjälpa, resten får du ju själv göra

2009-10-01 @ 20:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0