ÖL-STEK!

Det bästa jag vet- står och puttrar på spisen..

Haft en dag i Farsta Centrum och lallat omkring med mor, å syster å barnen, och nu är dom och checkar in på hotellet vid Globen som dom ska sova på de restrerande 2 nätterna, innan dom åker hem. Sen kommer dom tillbaka och vi ska käka ölstek, gräddsås och potäter, å lite sallad.. å lite viin. Jag borde bara äta sallad och kött å sås, inga potäter alls, blir bara fetare och fetare tycker jag.. Tröstätit rätt bra också senaste dagarna. Fast det är så sällan jag äter stek så det får nog bli några potäter också, träna kan jag göra när dom åkt hem..

japp, nu blir det gräddsås på fläsket! 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hur gör man ölstek? Less på samma gamla vanliga stek man gör så lite inspiration skadar ju inte :-)

2009-09-11 @ 21:42:37
Postat av: Saris Leopardis

Du kokar en stek (går bra med det mesta i köttväg)i 2 flaskor Porter-Öl + soja och lägger i enbär 10 st ca.. nånting sånt, har aldrig gjort själv, men frågade morsan idag hur man gör.. Sen när den är klar gör du gräddsås på sky:t, bara blanda i grädde å idealmjöl å göra sås :) SÅÅÅÅ GOTT!!! min absoluta favoriträtt!

2009-09-11 @ 21:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0