Michelingubbe!?

Dieten och motionen. Det går hyfsat ändå. Går faktiskt bra att vänja sig av med mackor, pasta, ris, potatis och sånt- förutom igår då jag hade en fuskdag och gick med Cindy på Burger King.. Blev mätt på mycket mindre än förut och tog bort halva brödet på kycklingburgaren iaf och nästan alla strips låg kvar. Skön känsla att bli mätt på mindre! Sen köpte jag lösgodis för jag fick för mig att jag var sugen på godis, men när jag kom hem, hade käkat några godisar var jag inte alls sugen längre, så jag hade några kvar tills idag istället.. Borta är dom nu iaf..

Idag tvingade jag ut mig själv på en solig kylig promenad till Ringen fram å back och det är jag någorlunda nöjd med. Bättre än att bara sitta här iaf. Köpte två små fejkorkidéer och två små ljuslyktor som fick bli krukor till dom två blommorna på Åhléns, sen handlade jag blomkål och ädelost och gjorde en sån där svingod gryta igen. Sitter och fuskar med 2 glas rött vin ikväll, men va fan det är helg! :) Lite alkohol får jag ju dricka, och ingen diet utan fusk enligt mig..

För fuska måste man, annars är det inget roligt!!  

Jag vet, det är säkert inte så roligt att sitta å läsa om mina matvanor osv, men det är en bra pepp för mig själv att se att jag klarar saker jag satt upp som mål. Visst jag fuskar lite, men jag har ändå varit extremt duktig enligt mig själv, och vad jag själv känner och tycker är det viktigaste i längden. Förväntar mig inget megaresultat över en natt, men så här 1½ vecka senare så känner jag mig lite "lättare" i kroppen, även om vågen säger ungefär detsamma som förut.. och jag vet att vågar ska man inte lita på, och definitivt inte en Ikea-våg.. haha.. Får skylla på det.

Nej men vikten är inte det viktigaste, visst vill jag gå ner kanske 5-7 kilo, men jag ska snart börja styrketräna igen och då vet jag ju att muskler väger mer än fett.. och det kvittar om jag väger en viss vikt bara jag ser resultat när jag tittar mig själv i spegeln, och det vet jag kommer när jag sätter igång. Brukar gå förvånansvärt snabbt att "få fram" muskler igen bara jag sätter igång några gånger i veckan. För musklerna finns därunder- än dock något förtvinade för tillfället, men snart så.. =)

Snart e jag trimmad igen! Jag SKA!

 

Gjorde ett "försök" att köpa kläder idag men jag har helt tappat lusten, förmodligen för att jag inte trivs med mig själv och tycker jag ser ut som en jävla michelingubbe i allt jag tar på mig. När jag sen efter att jag noga valt ut några plagg tänkte ge det ett försök och prova, då var det 5 st i kö till provrummen- då gav jag upp. Tålamod är inte jag, och jag hatar KÖ:er.......

Så nej inga kläder blev det- men lite inredning som sagt- det gör mig gladare just nu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0