Mamma

Mamma lät lite lättad men ledsen idag. Snackade i telefonen förut. Hon har jobbat sin sista dag idag, i livet, och hon vet nog inte själv nu hur framtiden utformas, och inte vi heller. Vi får verkligen hoppas på det bästa..

Hon är pensionär nu.

Jag har länge sagt att hon skulle skaffa sig en hund, men hon vägrar, och jag förstår inte varför. Djur gör så otroligt mycket, iaf i mitt liv, för mig gör det livet så mycket mer värt att leva, att få bry mig om mina kära katter varje dag, och jag skulle som sagt gärna också haft en hund om jag kunnat. Har till och med funderat åtskilliga gånger på att spara ihop pengar och överraska henne med en söt liten hundvalp i en korg, nångång när jag åker till Norr och hälsar på.. men hon säger att jag skulle få ta tillbaka den isåfall, att nej minsann hon ska inte ha nån hund. Fattar inte.. och ändå är hon så gulligull med mina katter när hon är här nångång per år...

Dubbelmoral morsan-dubbelmoral!?  U like-but u not want?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0