Dampkossa med afrofrill

Förresten så gick jag och Cindy på en jobbintervju härom dagen tillsammans. Först gick vi och hälsade på och klappade korna, en ko var grå-lila och hade afrofrilla, men han var lite dampig så honom fick vi inte hälsa på, han bara hoppade runt och log brett. Vi fick hälsa på en guldbeige fin kossa men vi fick passa oss för elstängslet så vi inte blev elektrificerade...;-)

Sen gick vi in, till en gammal etta, och där satt Marie Picasso på en gammal soffa och skulle också på intervju. Och framför ett skrivbord satt en kvinna i kanske 50 årsåldern, våran blivande arbetsgivare. Dom behövde någon som passade korna, körde traktor och sen sista halvtimmen på dagen tog en runda runt hela gården med traktorn och kollade av markerna.. Vi fick gå den där rundan, jag Marie, kvinnan och Cindy. Marie berättade, när jag frågade varför hon sökte det här jobbet, att hon inte skulle få pengar förräns näst-nästa månadsslut och hon gillar ju djur och behövde ett sommarjobb. Jag frågade vad hennes karl gör, Albin, och hon berättade att hon inte visste riktigt om han sjöng eller vad han gjorde.. Rundan verkade fasligt lång först, men sen insåg vi att det var en kort runda ändå och vi bara skulle vara glada om vi fick den motion vi fick.

Vi gick in i huset igen, och vips så var det massor med tjejer där, och nån enstaka kille. Vi insåg att det inte bara var vi tre som konkurerade om jobbet på bondgården. Kvinnan ropade in Cindy, som var blyg, och jag tänkte att hon har ingen chans, sen ropade hon in mig, och efter vi snackat knappt nån minut, så frågade hon om jag hör av mig? -Om jag hör av mig? Du får väl höra av dig när du bestämt vem som får jobbet!?

Jag och Marie blev superpolare och fann varandra snabbt- jag tänkte; Åh vad kul, hon kanske vill följa med mig utomlands! Hon sa att hon kände igen mig från bloggen, vilket gjorde mig mäkta stolt såklart! Vi traskade iväg därifrån, och Cindy också. Vi tittar surt på alla tjejer som också sökt jobbet men går bara förbi. När vi kommit en bit, så går vi förbi ett bord, där finns det några kuvert fastklistrade med några namn på. Cindy öppnar sitt och säger att det är hon som fått jobbet. Jag blir såklart skitless då jag är helt arbetslös och Cindy ändå har sitt jobb på ålderdomshemmet, Marie fick inget jobb alls. Faktum är att hon inte ens fick nån intervju, för kvinnan tyckte hon såg för "Östermalm" ut för att jobba på en bondgård.. och jag tänkte: -"dumma kärring", hon hajjar inte hur gullig Marie är och hur mycket hon brinner för djur och djurens rätt! Hur fan kunde hon döma nån p.g.a utseendet?

Nåväl, när jag öppnar mitt kuvert i tron om en besvikelse så står det att jag också fått jobb, jag skall jobba fr.om den 4juni i 4 veckor, 4 timmar per dag. Då säger Cindy att då har jag fått mer jobb än henne, för hon ska bara jobba den 10:e i 3½ timme.. Ha ha tänker jag, vad bra, för det var jag som behövde jobbet mer än henne, men börjar just fundera på hur jag ska göra med körkortet, för jag har inget körkort, och i jobbet behövde man traktorkörkort, vilket du bara kunde få om du hade vanliga körkortet först.. Jag funderade och blev orolig, men då sa C till mig att jag inte skulle oroa mig för det, det kan jag väl ta sen när jag börjar jobba. Köra traktor lär jag mig snabbt, och vem kollar körkort runt bondgården?? Knappast någon!

Ja och så slutar drömmen. Slutet gott, allting gott.
Jag är så glad att jag fått jobb i sommar, att jag skall få jobba med djur och köra traktor och ja livet lekte där i drömmen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lika sjuka drömmar som mig du. Men den här var klockren hahahah.... :)

2009-05-20 @ 22:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0