Alltid lär man sig något nytt!

Skolan och utbildningen funkar jättebra och äntligen gör jag något jag är jävligt bra på!! Trevliga tjejer alltifrån 20-40 år, läraren är lika gammal som mig, dvs 77:a och har jobbat som makeup-artist i snart 8 år, både i Sverige och utomlands. Duktig tjej och jättegullig!  

Kursen är lite underkurs för mig får jag nog lov att meddela, men det visste jag nästan redan, då jag sminkat väldigt mycket i mina dagar. Här snackar vi tjejer som aldrig sminkat överhuvudtaget.. så det är lite skillnad, men alla är jättegoa å glada och vi har skoj ihop! Så det känns jätteroligt iaf, och jag kommer ju få diplom och en utbildning jag kan söka jobb på sen, och det var det jag var ute efter först å främst, och att göra något jag tycker är roligt och det gör jag!!

Idag lärde jag mig en ny teknik iaf, att måla eyeliner med pensel, det har jag faktiskt inte gjort förut, och det var nice. Sen lärde jag mig lite om att neutralisera olika färger i ansiktet, och olika tekniker hon använde när hon sminkade som jag inte tänkt på förut, mycket som underlättade, så det var toppen! Sminkningen jag gjorde var klockren såklart, för att vara ärlig och skrytsam- en vardagssminkning och jag fick bara positiv kritik från läraren. "Fint, bra grund, fin färg, jättebra, jättefint!" hihi.  Vi skulle egentligen göra både en vardag och en kvälls-sminkning, men jag lät 2 tjejer sminka mig och sa att dom kunde ta tid på sig då jag är van att sminka, så det blev bara tid för en vardagssminkning för mig, men det var mitt eget fel, och gjorde ingenting, då jag har rätt bra koll ändå som sagt.. Sminkade en tjej som var väldigt nöjd och gick glatt nysminkad till jobbet på restaurangen efteråt. :)

Men ja, ni skulle sett hur jag såg ut efter att en tjej sminkat mig, och det var ändå inte det värsta, jag fattar inte ärligt talat hur dom ska kunna klara det här efter 32 timmar till.. dom får nog öva rejäält, men det ska bli kul att se utvecklingen.. några målar alltså sämre än en unge på dagis.. ;-)

Glömde tyvärr att ta foto före jag började sminka och efter.. synd då den blev riktigt snygg min vardags-make, så I´m a little bit sad about that, men jag lovar att jag ska komma ihåg att fota dom sminkningar jag gör hädanefter så får ni se. Både på skolan och privat!

Kram från en mycket trött men glad Saris!

(Här är smakprov på lärarens vardag+kvälls-make på en av eleverna Cecilia;)

 (klicka för större..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0