Make Up Svart/Vitt foto

Idag fick vi lära oss lite om hur man tänker inför en make up där personen sen skall fotas i svartvitt. Aldrig gjort det förut, eller kört det tänket, så det var en utmaning.. Tyvärr fick jag stressa ihjäl mig på 40 minuter, för att tjejen som sminkade mig, och som jag sminkade sen, drog ut lite på sin tid... så det blev inte helt som jag velat ha det.. men läraren tyckte det var symetriskt och snyggt..

På färgbilden ser hon ut som en tysk hora- hon skrattade gott när jag sa det, vågade inte säga Thailändsk, då hade jag nog fått stryk.. ;-) Men det ska vara väldigt täckande, och man får gärna "dra på" mycket mycket skarpare än man brukar, dessutom spelar det roll om man skall ta fotot nära eller långtifrån också.. Ser mkt bättre ut på håll, och när det är lite photo-shoppat.. Så mycket som spelar in.

Ni får en provkik iaf, även om jag inte blev nöjd.. Läpparna syns inte alls på det svart-vita, skulle inte lyssnat på läraren som tyckte jag skulle köra ljust för alla andra tog rött...bara för att vi skulle skillnaden.. morr. :(

 (från början, glömde ta när hon var helt osminkad.. men nästan iaf)

 (tänk nu på att det är INTE är en vanlig make, utan anpassad för svartvitt foto som sagt..)

  Inget bra foto, men så blev det utan att det är tillfixat.. Får se sen imorgon, då ska vi gå igenom allas sminkningar och foton..

    Här lekte jag lite granna med de program jag har på datorn, har dock inte photo-shop och kan inte photo-shop längre heller.. så det blev som det blev, men ni förstår kanske vart jag vill komma.. Make:en ser helt annorlunda ut när man har en bra kamera och sen kan retuscha detaljer..

Tjing å nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0