Jag är allergisk mot mina bäbisar! =( =( =(

Har en snigel i ögat idag och mina kära katter omkring mig. Tyvärr visade det sig att jag är både pollen-allergiker och pälsdjursallergiker. Pollen det har jag ju vetat om men inte vilket pollen jag är allergisk mot.. Jag var typ allergisk mot all pollen.. kul kul..  Pälsdjur, dvs katt, hund och häst- vilket är något jag nästan förstått och det går ofta hand i hand tyvärr med pollenallergi.. :(

(Usch jag blir så ledsen när jag skriver det här. Min älskade Selma ligger här bredvid och jag klappade just henne och hon "pratade" med mig.. kattmamma som jag är.. )

 Det måste ha utvecklats nu de här 3½ åren jag har bott i en etta, för förut hade jag inga problem. Blev så ledsen när jag lade på luren till läkaren att jag började tokgråta. Tänk er själv att nån säger att du är allergisk mot dina barn!? Ingen rolig känsla och det känns verkligen som livet är emot mig just nu.

Nu undrar ni säkert vad jag ska göra åt saken. Det undrar jag själv också. Vissa kan leva kvar med sina djur om du äter allergitabletter och jag frågade om det var farligt att göra det ofta, och det var det inte. PUH. Däremot kommer jag nog inte käka allergitabletter för man blir väldigt trött av det, och trött är något jag redan är som ni alla vet........

Visst jag kan inte vara trött hela livet, men utan mina katter har jag inget liv. Jag vet att det är mycket annat som jag är trött för just nu, varför skulle det annars mest komma passande varje sen höst och vinter?..Sen tror jag fortfarande jag lider av stress-symptom och funderar på att be min läkare skriva en remiss till stressmottagningen så jag kan börja i KBT-terapi möjligen och reda ut vad min stress beror på. (jag vet iofs vad den beror på, men behöver inte dra upp det här och just nu..)


Min blogg är deppig just nu, jag vet, men jag mår så och då blir det så. Skönt att kunna skriva av sig iaf.

kram på er alla!

 Världens busigaste vackraste Kasper Jarnebrink. =)
  Min älskade fina Selma Lagerlöf.
 

Kommentarer
Postat av: Ullis

Näe nu tycker jag synd om dig. Jag hade blivit helt knäckt om jag var allergisk mot mina satkatter.



Och du, dammsug varje dag, det gör jag. Tar bara en femma :)

2009-01-09 @ 19:02:50
URL: http://www.metrobloggen.se/bajenbabe
Postat av: Smulan

Jag blev allergisk när jag jobbade på djuraffären. Blev väl för mycket djur både på jobbet och hemma, men jag struntade i det. Älskade min lilla Snus. Jag tycker inte man måste välja bort, så länge man inte är döende. Och väljer man bort får man göra det bästa av situationen. Livet behöver ju inte vara svart eller vitt. Du har fina kissar. Jag menar Kasper och Selma he he

2009-01-09 @ 19:47:16
Postat av: Cindy

Världens finaste mjauisar. Förstår att det känns jätte hårt att få reda på att du är allergisk mot päls djur. Men med mediciner och städning ofta så känns det nog lättare med allergin. Annars får du söka en större lägenhet. Kram på dig tjejen

2009-01-09 @ 22:11:02
URL: http:// glitterskatan.blogg.se/
Postat av: Syrran

Vad tråkigt.... Men du får börja dammsuga lite oftare. Typ varje dag alltså. Det är roligt att dammsuga.... KRAM KRAM i Massor

2009-01-10 @ 14:45:28
Postat av: Sandy

Åhhh vad trist att du är allergisk... Förhoppningsvis funkar det med allergitabletterna. Kan inte tänka mig hur du känner dig just nu. KRAM!

2009-01-10 @ 20:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0