För den som är nyfiken...

Haha, jag fick en kommentar, från nån jävligt dum fåntratt..

"Lever inte du på bidrag? kan man göra det fast man har så mycket pengar? Är inte det bidragsfusk? Hälsar en undrande

SVAR: NEJ jag lever inte på bidrag! (synd för dig va!?)

 Jag har inte levt på socialen en enda gång sen jag fick mitt första riktiga jobb 1998! När jag är frisk och är deltidsarbetslös, ja då jag bara har arbete som timvikarie, så får jag delvis a-kassa precis som alla andra smarta människor som betalar in arbetslöshetsförsäkring till staten.... På somrarna jobbar jag heltid som alla andra och har vanlig hederlig lön! =)

Just nu är jag är sjukskriven sen 2 månader och får sjukpenning för tillfället! så nu vet du..... du nyfikna människa.

Jag är helt enkelt en människa som är jävligt bra på att klara mig ekonomiskt även med SMÅ medel..!! Jag borde fan bli ekonomisk coach för människor som i t.e.x Lyxfällan.... blåsta människor.. (sorry)

Och anledningen är väl just att jag alltid haft dåligt med pengar. Jag har inga föräldrar som betalar för mig.. som vissa Brats har.. Jag hattar fram på olika jobb hit och dit, emellanåt arbetslös-men har a-l-l-t-i-d klarat mig själv, och har i-n-g-a skulder!!  Jag har lärt mig pengars värde, att spara och att alltid ha en buffert, och tänka efter innan jag handlar.. Åker gärna några meter extra med tåget för att kunna handla en kasse billigare mat, även om jag plankar på tåget, just för att spara pengar.....därför att jag inte har så mycket pengar..
Tjopp på re!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0