Jag har nominerat mig själv!!

Succén är tillbaka!

Så var det dags att återigen lämna den svenska vintern och åka söderut med Gry och ett gäng soltörstande tjejer.
Gry har bokat ett plan till värmen på Kanarieöarna.


Det blir heldagar på stranden, choklad och vinprovning och shopping i Las Palmas.
Förutom bad, sol och trevligt umgänge får våra tjejer träningshjälp, kosttips, styling tips, oförglömliga aktiviteter.


Känner du någon tjej som tycker är värd semester? Anmäl henne nu! Varje dag, 16 - 27 februari, ringer Gry upp de som ska få åka med.

Resan går från Arlanda till Kanarieöarna 28/2 - 5/3. Alla bor på fyrstjärnigt hotell i Playa de Amadores med underbar havsutsikt!

Tävlingsregler




http://www.mixmegapol.se/tjejplanet



Min nominering så här på morgonkvisten:


Jag satt här och tänkte på vem jag skulle nominera..

Först tänkte jag på min syster, Maria, som har en nervskada och en ständig huvudvärk och äntligen hittat en medicin som hjälper henne att slippa sin dagliga migrän hon haft i 12 år. Samtidigt som hon har 4 barn och jobbar heltid på dagis.. Det är verkligen guldstjärna värt.. MEN jag vet att hon planerar in en resa med sin man här i dagarna, så hon skulle nog bli glad, men jag tror mig veta och känna att hon vill åka ensam med sin man..


Sen kom jag att tänka på en av mina bästa vänner; Linda i Östersund, hon har varit med om så mycket jobbigt i sitt liv, att jag faktiskt inte förstår hur hon orkat leva vidare. Från sexuella övergrepp när hon var liten, till en missbrukande syster i fängelse som förlorat sina barn.. och en massa andra saker.. MEN samma sak där, jag vet att hon skulle vilja åka, men hon får inte semester då jag själv frågat om inte vi kan boka in en sista minuten tillsammans.. då jag också är i verkligt stort behov av LJUS och värme just nu. NU!


Varför jo, nu tänkte jag vara så fräck att jag tänker nominera mig själv faktiskt...


Jag lider av en sjukdom som heter S.A.D (seasonal affective disorder) årstidsbunden depression, vilken gör att jag knappt orkar leva vintertid, är så extremt trött att diska blir som ett helt dagsverke. Att bara göra vardagliga saker så som att gå på Ica och handla mat, tvätta, dammsuga gör så att jag måste vila flera timmar efteråt av utmattning. Alltså en extrem trötthet, depression, ledsamhet, håglöshet som gör att jag måste vara sjukskriven vintertid och jobba sommartid då alla andra har semester... då jag som MEST skulle behöva vara ledig som alla andra. Få sol och energi, ladda batterierna..Men då måste jag jobba och spara undan för att få livet att gå runt..  De senaste 2 åren har jag åkt utomlands 1 vecka på en sista minuten på hösten, men det har inte hjälpt direkt.. jag skulle behöva åka minst några veckor till varje vinter för att må bättre. Har provat ljusterapi 2 omgångar/2 år, men ingen direkt verkan, jag känner mig pigg direkt efter, men sen faller jag tillbaka till tröttheten så fort det är grått ute.. En solig dag mår jag exempelvis mycket mycket bättre och kan få energi som sänd från himlen till massa saker som bara har blivit liggande..

Dessutom lider jag av social fobi under vintern,vilket gör att jag inte klarat att gå i terapi, att sitta i en ring, med 10 st andra som jag inte känner som tittar på mig.. Så allt blir en dålig ond cirkel det är svårt att ta sig ur.. själv..

Nu börjar det bli ljusare och jag börjar må lite bättre äntligen. Har försökt få tag i vänner som kan följa med på en sista minuten, men ingen kan ta semester, eller har råd just nu, de flesta har pojkvänner och familj de vill åka med.. :( och jag känner inte för att åka själv just nu... Vill ha sällskap, sol och roligt. Känna att jag lever igen.. Just därför är jag fräck nog att nominera mig själv. För att jag är i stort behov av att åka iväg till solen, men har inget sällskap, och orkar inte åka själv.. behöver nån som drar iväg mig helt enkelt.. Nåt positivt i mitt liv.


Jag börjar bli mer social igen och skulle behöva bryta mitt jobbiga mönster och tror jag kommer kunna friskskriva mig nu i mars. Eftersom jag är en otroligt social tjej annars, när jag inte lider av min vinterdepression, så är det väldigt jobbigt att inte känna igen sig själv på vintrarna, att isolera sig själv i soffan framför datorn är väldigt vanligt under vintern.. Jag får en skev dygnsrytm och har svårt att sova på nätterna, därmed sover jag ofta länge på dagarna, missar dagsljuset som jag egentligen behöver i LASS, och får en helt förvriden dygnsrytm.


Att leva med S.A.D är inte lätt, och inte många förstår, inte ens min egen familj, så det är väldigt jobbigt att inte förstå sig själv, och dessutom förstår ingen annan heller..

Jag tycker jag är värd en resa till solen helt enkelt!


Kram Sara


Kommentarer
Postat av: Anonym

Får inte du åka är det nåt fel! Jättebra brev...

2009-02-17 @ 19:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0