F. u.

Jag är upprörd och jag tokgrät nyss. Varför? Jo för att jag mailade jobbet, jag trodde jag hade kvar, som timvikarie och får som svar att hon inte ville rekommendera mig vidare. varför? Jo för att jag avbokat några pass, varav ETT pass var kl 12 på dagen när jag skulle börja 16.. Har mailat tillbaka och hon till mig. Blir så fruktansvärt besviken och ledsen nu.

Ställde upp ända från maj, jobbade hela jävla fucking sommaren utan en enda avbokning av pass, för att jag verkligen har trivts på det här jobbet, och dom boende har bokstavligen talat kastat sig över mig så fort jag varit frånvarande en vecka eller så..

Och vad skall avgöra, några avbokade pass för att jag inte är mer än människa?


Vi vikarier är inga robotar, vi är precis som alla andra. Vi kan bli sjuka, både fysiskt och psykiskt, vi kan bli tvugna att sjukanmäla oss precis som vem som helst i den ordinarie personalen.. MEN så är det alltid, timvikarier DUGER bara när det passar dom, när man kan ställa upp när dom ska ha semester med kort varsel, när man kan jobba deras jour-pass för att dom själv är chef och inte vill jobba natt.. för att dom själva inte har en jävla liten inblick i hur verksamheten fungerar förutom pappersjobbet...

Nä fy vad arg och ledsen jag är nu. Ledsen, sårad, besviken. Tom.

en del av bossens mail:
"Känns svårt att "prata" via mailande...men vill du att jag ringer för lite mer djupgående feedback hur jag ser på dina insatser i sin helhet. Å självfallet så finns det sidor hos dig som fungerat bra också! Det vill jag verkligen betona. Personligen tycker jag att du är väldigt härlig som person men i sin helhet finns det brister Sara, och vi har faktiskt talats vid en gång, om viss kritik som hade framkommit när du arbetat... "

Vet ni vad kritiken var som vi pratade om? Helt jävla befäng.. En morgon när en personal tyckte jag hade bäddat slarvigt i jour-rummet för att personen/personalen i fråga är kompis med chefen och städar sitt hem varje dag... kliniskt..

Nä fyyy fan säger jag vad dåligt.

en del av mitt svar:

jag är väldigt ledsen just nu och känner mig både överkörd och överrumplad. Ska kritik som att "sara hade bäddat dåligt en morgon" behöva göra så jag inte kan vara vikarie längre? Förlåt jag trodde vårdarbetet och stöd vägde över lite mer än om man bäddat dåligt en morgon. Hm.


Nä jag är för bra för dom, inser dom inte vad jag gjort, hur jävla mycket jag engagerat mig, då kan dom fan stoppa upp en gurka i arslet, jag går vidare.

FINE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0