Fattiglapp

Höll på få frispel på Apoteket i eftermiddags..

Fi**an som så snällt skrev ut ett papper sist med vilka mediciner jag hade kvar att hämta ut, har gjort nåt fel, eller datorn, och där stod det att jag hade 30st sömntabletter att hämta ut, vilket det visade sig idag att jag INTE hade. Hade dock en annan sort, 14 st, men dom har utgått, EH.

-Kan jag inte få något likadant men annat märke då? Det är ju din kollega där som skrivit ut det här till mig att det fanns kvar att hämta ut!
-Det finns inget likadant, dom har slutat med dom här..
-Jaha, nej alltså jag förstår att det inte är ditt fel.. sa jag irriterat.
För såklart är det inte hennes fel, men jag blev jävligt irriterad på henne som skrivit ut pappret till mig, som stod bakom den expedit jag hade idag med ryggen till och låtsades som ingenting fast hon måste ha hört vad jag sa.. Fel att ta ansvar för det man gör. Så nu har jag sovit superdåligt i över en vecka, och har inget nytt recept alltså, för jag bad inte om det när jag var hos läkaren sist då jag trodde att det som stod på pappret jag fått från apoteks-idioten stämde....
 

Hepp. Då blir det några sömnlösa oroliga nätter till då, tills jag kanske, om jag har tur, får fram ett meddelande via receptionisten till min privatläkare som typ är omöjlig att få snacka med om man inte har tid hos honom.. Men jag ska göra ett försök, ska maila honom OCH ringa på måndag och lämna meddelande.....

OCH vet ni nånting "roligt"!? Medicinen jag väntat på i ett halvår minst och ska prova som är så ny så dom måste beställa hem den, har ingen förmån, vilket betyder att den kostar 475kr för 28 tabletter.. och inte ens summan du betalat läggs på ditt apotekskort.......... men åhhhhhh. Visste att den var dyr, men såÅ dyr!? Det är nästan så att jag överväger att strunta i att börja med den tills den får förmån om den nu får det.... men hur länge ska jag få vänta då? Det vet man inte, inte ens säkert den kommer få förmån för staten tycker redan att det finns så många olika antidepressiva preparat redan med förmån att man ska välja dom.. JA MEN OM DOM INTE FUNKAR DÅ OCH DEN HÄR HAR MEST POSITIVA EFFEKT DOM SETT PÅ LÄNGE på särskilt vintertrötta/deppiga människor!!!!!!???????????? Jävla idioter! Man skäms ju fan över Sverige ibland asså..
 
Är det bättre att vi går runt och är sjukskrivna, lever på staten och som några jävla fattiglappar? Va, va, va!?

KUL JUL!!

((Fattigare blir snart fattigast, prova medicinen ska jag fan-i-mig-göra. Kosta vad det kosta vill bara jag får må bra!! SUCK))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0