Människor vi träffade...

Väskan står fortfarande orörd i hallen. Inte tagit upp en enda pryl än, förutom tandborste och tandkräm.. Inte ens orkat duscha sen jag kom hem. Usch vilken trött liten lortgris jag är. Har varit helt slut efter hemkomsten i söndagskväll. Vi var ute i Platanias, på stället Splendid i tisdags, fredags och lördags, och åkte alltså hem till Sverige igen vid 11:45 i söndags förmiddag. Jag sov 6 timmar av 48, så jag har fortfarande inte riktigt hämtat mig kan man säga.

Här kommer bilder på människor vi mött, som givit oss härliga minnen att återkomma till en regnig dag i Sverige..

    På flyget mot Chania träffade vi Birgitta, en sjuksköterska från SöS. Hon skulle åka ner och överraska dottern med barn, som åkt några dagar tidigare. Mycket trevlig dam. :) Vi träffade henne även på vägen hem, dock satt hon inte bredvid oss då, utan vi växlade några ord inne på taxfreen om hur veckan varit.

    John, 18 år, ja, säg inget- jag vet.. Jag tror jag börjar bli pedofil. Men han sa faktiskt att han var 21! ha ha.. ;-) Fin och go var han iaf, även om han inte var så hajj på att dansa. 

   Tivi, en riktig charmör från Ungern som jobbade i Kreta över sommaren. :)  

    Leonardo (di Caprio- som jag kallade honom) En riktigt rolig och trevlig kille från Thessaloniki, som tog oss med på ett mysigt grekiskt ställe för en drink, efter att vi avnjutit en supergod middag på restaurangen han jobbar på under somrarna i Chania Stad. På restaurangen hade dom alltid dansare som dansade grekisk folkdans, Zorba, på torsdagar, vi hade tur som kom dit just en torsdag. Ett riktigt fint minne!


    Fabio var bara hans smeknamn, kommer inte ihåg hans riktiga namn. En riktigt snygg Italienare vi träffade på vägen mot Splendid en kväll. En duktig konstnär som bor och lever i Platanias. Han ville gifta sig med mig efter vi snackat i en kvart. Synd jag inte tog hans nummer kanske.. haha ;-)

    Oskar, supergo blond gay-kille från Avenyn, Göteborg, som jobbade som inkastare och bartender på Splendid. 


  Lambros, ännu en supergo och trevlig kille (grekisk) som jobbade på Splendid. Han charmade alla på hela stället tror jag. :)


        
Tonii och "Nyköping" (Jocke). Grabbarna Grus- bröder och festglada som dom var. Jättegoa killar från Karlstad/Nyköping. Mina tankar går till Tonii ett tag framöver nu, då han fick samtal samma kväll om att hans mamma var med i flygolyckan på Gran Canaria, endast 38 år gammal. Så tragiskt. Tonii är bara 18. Jobbigt att mista sin mamma på det sättet och när man är så ung. 

Sen träffade vi även en kille som heter Patrik och hans syster Pea, från Skellefteå. Jättegoa människor. Tog tyvärr inga bilder på dom. 
 

Kommentarer
Postat av: Cindy

Ni ser ut att haft det mysigt på alla sätt och vis ;).

2008-09-02 @ 22:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0