Blåst på konfekten!!

Alla verkar blogga om melodifestivalen nu så jag får väl göra detsamma, eller melodifestivalen, jag menar snarare dessa deltävlingar på deltävlingar på deltävlingar..  Är det bara jag som skiter i vilket?

Seriöst. Jag har slökollat på två stycken deltävlingar nu, visserligen har jag druckit vin under dom tävlingarna, men dom enda jag tyckte var bra var The Poodles/E-type, hon skåningen med "Upp och hoppa", Nordman och Linda Bengtzing- som för övrigt var den enda jag hört som verkligen hade en "schlager"- sen sög ju typ hela rasket..

Hörde att Carola inte gick vidare- fy fan vad rätt.. Hon var tydligen så självsäker på att gå vidare att hon redan hade bokat en hotellsvit där Eurovisionsschlagern går av stapeln, sen så går hon inte ens vidare till svenska festivalen... Snacka om blåst på konfekten!! 

Okej, men visst, för att inte låta alltför bitter så kan jag väl hålla med om att det är okej lördagsunderhållning, men egentligen tycker jag det här med alla deltävlingar bara är för mycket. Det är ändå bara EN melodifestival, och det är den som räknas i slutändan, där EN går vidare till den stora Eurovisionsschlagerfestivalen.. sååååååå .. lägg ner alla miljoner tävlingar innan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0