MISSHANDLAD-Del 2-ENGELEN-Stockholm! VITTNEN SÖKES!!

Så bar det alltså av till fyllhäcken som man så fint kallar det, Kronobergshäktet, för tillnyktring. Vi klev ur, åkte nån hiss upp, två poliser och jag. En i varsin arm, och fortfarande bojjorna på. Dom visade upp mig för nån som satt i nån slags "reception" när man kom in.. LOB, sa dom, (lagen om omhändertagande av berusade personer) och jag bad dom att ine hålla mig så hårt.. "Jag håller inte hårdare än jag behöver, sa den tjocka av dom två".. mm sure.. kände och tänkte jag.. Sen överlämnade dom mig till vårdarna där eller vad man kallar dom..

Dom tog av mig bojjorna äntligen, vid det här laget hade jag stora rodnader där handbojjorna suttit. Fick lägga händerna på ett bord, dom visiterade mig, kände i fickorna, sen fick jag ta av mig skorna. Efter det så tog dom mina tillhörigheter, och jag fick gå in i den lilla cellen efter att jag frågat vad som händer nu, vart man går på toa m.m m.m. Den äldre vårdarinnan ledsnade snabbt, för hon var nog inte van att en som hamnar på fyllhäcken var så "pigg och allert" och frågvis som jag var... Hon sa att jag skulle gå in och lägga mig för att jag frågat allt tre gånger redan.. men det tyckte inte jag. Jag har väl rätt att veta vad som ska hända när jag aldrig varit med om det förut. Dom är nog van att det kommer redlösa personer dit, som dom får hjälpa in i cellen, och som sen somnar och sover tills dom väcker dom..  men så var ju inte jag, inte på långa långa vägar. Jag var kanske lite lite mer än salongsberusad, vilket dom märkte 1½ timme senare, då jag frågade vårdarna, efter jag ringt om att få gå på toa, varför jag var där.. att jag borde få gå hem.. Dom sa att dom tyvärr inte kunde göra något men höll med om att det var lite överflödigt att jag var på fyllhäcken..

I cellen såg man rester från gamla spyor på väggarna och en del av golven. Där gick jag runt barfota. Kändes inte så mysigt- men jag var iaf utom räckhåll för den psykopatiske "vakten" på Engelen, vilket gjorde mig lugn och trygg igen.

Efter ett tag satte jag mig på den plastiga madrassen-"sängen"- britsen- och tittade mig omkring. Väggarna var fulla av en massa kärleksbudskap till någon Malin, som hon aldrig nånsin kommer få se, någon hade ritat det kvinnliga könsorganet så fint på väggen, nån hade klottrat på grekiska, jag försökte tyda en del, men kom bara fram till namnet MARK som varit där den 22a juni, alltså 6 dagar innan. Jag tittade på den gula noppiga filten med texten "kriminalvården" undrandes hur många som har leget under samma filt, sen luktade jag på den- den luktade rent- tur nog.. Fönstren var igenbommat av trä och stål och kedjor med hänglås på.

När jag tittat mig omkring ett tag, började jag skratta för mig själv. Det hela kändes så jävla tragik-komiskt. Här sitter jag på kronobergshäket, för tillnyktring, ungefär som om jag vore så full så jag inte kunde gå själv. Hade så varit fallet då hade jag kunnat förstå, vad jag gjorde där, men nej, helt malplacerad var jag, för nyktrat till hade jag kunnat göra hemma, efter den lilla alkoholmängd jag druckit under den kvällen!!..

Så jag stod och rispade i väggarna, på två ställen. "Leopardhonan 28/6 2008" i brist på nånting att göra, för trött var jag inte, konstigt nog, efter den jävliga natten.. Drack massa vatten, och ringde på knappen så jag fick gå på toan några gånger- allt för att ha något att göra. Bad om att få min snus från min väska, men icke sa nicke, det fick jag såklart inte. Inte finns det kuddar på fyllhäcken heller så jag bad om en extrafilt, ljög och sa att jag frös, men den kvinnliga vårdaren, samma som satte mig i cellen, sa i luckan att jag skulle försöka sova ett tag och vira om mig med den jag hade först..

Två timmar senare gav jag upp mitt rispande och kände mig klar med mina två verk. Började känna mig trött och tänkte att jag försöker få en till filt igen.. så jag ringde och det kom en manlig vårdare som jag bad om en extrafilt av, och av honom fick jag en direkt. Så den gjorde jag en kudde av, och sen låg jag och sjöng "Knockin´ on heavens door" och försökte komma på hur "Don´t Cry" gick, men kom inte på det hur jag än försökte, och jag blev så förbannad för det är ju min favoritlåt, som jag brukar kunna nästintill utantill. Försökte för första gången på 3 timmar att sova. Klockan bör ha varit runt 6 tiden, då den var 3 när jag kom till "häcken"..

Sjävklart så kom då en annan onykter person dit, förmodligen drogad, och dom placerar han i cellen intill min, eller i en cell som låg  väldigt nära min. Han börjar sparka och skrika, och slåss, med sig själv och har antagligen lagt madrassen mot väggen, som han står och sparkar på oavbrutet. Hörde hur vårdaren frågade vad han gjorde, han sa att han tränade..Vårdaren gick, och kom sen tillbaka ett antal gånger. Nästa gång vårdaren kom så sa dom åt honom att ju mer liv han för desto senare får han åka hem..

-"PUTA- JÄVLA PUTA!!!" skrek han oavbrutet.. (PUTA= hora på spanska)

Till slut lugnade han ner sig, och jag somnade i ca 45 minuter, tills en vårdare kom kl 7:30 och sa att han skulle höra med polisen om jag fick gå hem. Han gick iväg och kom tillbaka och sa att nej, tyvärr, polisen vill prata med dig innan du går hem.. Så jag fick vara kvar tills 10:15 då jag fick gå med en kvinnlig polis och sätta mig i ett rum och berätta vad som hänt kvällen innan.

Jag började berätta, grät och snorade, och upplevde allt igen i tankarna. Kanske hade sovit  2-3 timmar allt som allt, varit förkyld i över en vecka och ätit en skål med nudlar på nästan 2 dygn.. Mådde inte speciellt bra. Anmälde iaf killen som misshandlat mig, dessvärre kunde dom inte ta foton hos polisen på alla märken och blåmärken jag hade, det skulle jag gå till en läkare och göra.

Efter det fick jag komma ut därifrån. En snäll fin polis hämtade en yoggi till mig när jag bad om nånting med socker, för jag kände hur jag höll på ramla ihop efter förhöret, och jag fick ett äpple av en vårdare där, sen följde den fina polisen mig ut.

Jag var fri.


Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej Leoparhonan

Kan bekräfta att det finns psykotiska vakter på Engelen. Jag var där i maj och hade väl druckit lite för mycket, var trött, tappat bort min kompis och satt bara och hängde vid ett bord. En vakt kom och sa att det var dags att gå nu. OK, sade jag, vill bara hämta min jacka. Sedan när jag fått på mig min jacka vid garderoben flög han på mig och försökte dra upp min arm bakom ryggen. Jag är någorlunda vältränad och höll emot och fick loss armen och försökte lugna vakten med att "jag går ut själv". Han gav sig inte utan försökte om och om igen. Jag höll passivt emot och bad honom lugna ner sig. Jag försökte inget våld eller så. Efter en stund blev vakten helt galen och knuffade mig framåt mot en vägg så jag slog i sidan på ansiktet (hade värk i kindben och tinning några dagar). Efter knuffen fick han till slut upp min arm i brytläge bakom ryggen och föste mig genom restaurangdelen och ut på sidogatan. Väldigt pinsamt med alla som satt i restaurangen!



Sen ute på gatan släppte han mig och ställde sig i nån beredskapsposition som för slagsmål. Han ville ha ut mig på sidogatan för att slippa vittnen tror jag. Men jag skällde bara ut honom och sade att han skrämmer inte bara bort mig från Engelen utan även alla som ser hans beteende, han sabbar affärerna babblade jag på. Han gjorde ingenting, sade ingenting utan stod bara och glodde. Troligen förstod han inte flerstaviga ord eller så vågade han inte gå på mig framifrån. Jag hade fått en sån adrenalinrush av allt som hände att jag verkade nog ganska redig just då. Dessa fega typer går väl bara på aspackade killar eller tjejer kan jag tänka.



Hur som helst. Jag måste säga att jag förstår din upprördhet! Jag var tänkte inte på något annat i minst en vecka. Jag skämde över min fylla så jag kunde inte snacka amed nån om det heller. Sen har jag en känsla av att t.o.m mina polare skulle fundera lite över om min version var helt riktig. Innan detta hände skulle jag nog själv ha varit lite skeptisk mot någon som blivit "orättvist utkastad". Nu vet jag bättre!



Just maktlösheten mot svin som kan göra som de vill utan påföljd är frustrerande. Att inte vara den som har tagit till våld från börja ger en känsla av oförrätt. Oskyldig, orättvist, kränkt! Sedan kan i alla fall jag inte förstå hur någom kan eller överhuvudtaget vill bete sig så mot sina medmänniskor. "Min" vakt var kort, runt ansikte och såg snarare fet än stark ut (men han var stark). Han kanske behövde leva ut sina komplex mot en kille som haft turen att bli längre.

Hur som helst - jag lade ner mina tankar om anmälan mot vakten. Jag har inga illusioner om att de skulle berätta någon som helst sanning i rätten.



Men nu när jag hört hur vissa Engelenvakter regelbundet beter sig undrar jag hur de kan få jobba kvar. Har maffian tagit över Engelen tro?



Hoppas att du kan släppa det hela och gå vidare. Att älta äter bara upp dig inifrån. Det är inte lätt at släppa, din blogg satte igång det igen hos mig. Kanske märks det av detta långa osammanhängande inlägg. Men imorron är det borta igen ;-)



Sköt om dig



T

2008-07-10 @ 03:26:35
Postat av: Anonym

Hej, så många blir utslängda från engelen, det sker varje kväll vad jag hört. De låter folk köpa alkohol, sedan tycks de välja ut folk. Jag Hartnett det. Det har varit helt lugna människor, män och kvinnor som inte stökat eller inte varit särskilt onyktra som åkt ut. Ett hemskt ställe

Svar: Usch ja! NEj tack till Engelen sen dess!! Äckliga vakter och äckligt ställe..
SarisLeopardis

2014-09-06 @ 14:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0