svar på kommentaren....

Jag har fått en "trevlig kommentar" idag. Tydligen från någon som tillhör ordningsvakterna, eller som gillar översittar-vakter som misshandlar kvinnor/människor/oskyldiga, men inte vågar skriva det utan skriver att det är dom från sidan om.. I vilket fall så har dom tydligen inte sett det som hände, och dom verkar heller inte ha LÄST vad jag skrive innan dom väljer att kommentera.

Det här är kommentaren jag nu ska besvara 100% sanningsenligt, till skillnad från den som skrivit kommentaren som förnekar och förbiser viktiga detaljer, samt verkar gilla ordningsvakter som misshandlar utan anledning.

"Jag måste säga att det är FÖRSTA gången jag hör talas om en vakt som släpar en tjej 50 meter från krogen,, förbi närliggande fullsatta uteserveringar ut på torget och DÄR ställer sig och misshandlar en tjej. Sedan tar två andra vakter och hälper honom boja henne sedan släpar de gemensamt denna snälla tjej tillbaka förbi samma fullsatta uteserveringar igen och hon gör inget utan bara snällt följer med.."

För det första kanske du ska ta och läsa igen, gå grundskolan en gång till och lära dig stava innan du ens yttrar dig och kommenterar.

Han öppnar grinden, kliver ut från Engelen, ut på allmän gata, tar hårt tag i mina båda överarmar- knuffar mig bakåt och säger att jag ska gå därifrån, jag säger till honom att släppa mig, han slutar inte utan fortsätter knuffa mig bakåt och jag säger till igen med högre röst, SLÄPP MIG! han fortsätter pressa mig bakåt varpå jag får panik och börjar skrika att folk ska hjälpa mig och filma det som händer. Det är DÅ han "släpar" drar, kalla det vad du vill, mig till det gröna elskåpet, slänger mig mot det och bojjar mig. Han är ensam när han bojjar mig och ensam när han släpar mig tillbaka till stället. Därefter får han hjälp av den "iranske" vakten och kastar in mig i "hålan" några trappsteg ner på Engelen.. och det är märkligt att det är första gången du hör talas om en vakt som gör något sådant inför andra människor!? Det händer hela tiden, senast i fredags kan du läsa expressen om en tjej som råkar ut för liknande händelse i Göteborg, där vakterna tar henne till ett rum och slänger upp henne mot en ståldörr, bojjar henne och frågar om hon "njuter av det"..

"Eller så var det så att du skrek som ett barn och gapade och vägrade lyssna på vakterna som sedan var tvungna att boja dig och släpa dig tillbaka til engelen för att du vägrade gå utan satt och sparkade och stretade emot allt du hadde.."
 
Exakt varför var han tvungen att bojja mig? (du medger alltså att vi gick, och att dom släpade tillbaka mig. Varför lät dom mig inte sitta kvar på marken isf istället för att ta mig till en håla inne på engelen? Bojjade han mig för att jag gör våldsamt motstånd när han som är dubbelt så stor misshandlar mig (för att han inte klarat av en diskussion med en kvinna?)

(Misshandel är i svensk rätt ett brott som definieras i  brottsbalken, vilket innebär att man orsakar en annan person kroppsskada, sjukdom, smärta eller vanmakt.)


Och gästerna på krogarna där ni passerade stod och skrattade åt idioten som inte gjorde som hon blev tillsagd. Och sedan stod hon i 10min och gallskrek så att det överöstade musiken på uteställerna runt omkring så att vakterna var tvungna att plocka in henne. Lycka till med vittnen. 

 Är det någon här som är en idiot så är det iaf inte jag.... Jag överröstade tydligen musiken, ja det var ett fruktansvärt brott mot??? HAHA du som skriver är ett jävla skämt, förstår du själv inte hur patetisk du är som ens försöker få det till att JAG har gjort fel här?

Och entree värdarna hade inte bojor, däremot hade ordningsvakterna som tillkom efter och bojade dig det."

Jaså entrévärden hade inte bojjor? Utan vakten som tillkom efter det?Det tillkom ingen vakt, den som bojjade mig var entrévärden som jag stått och pratat med en halvtimme innan med och som allt handlar om, men han klarade tydligen inte av en stark kvinna som mig. Han kanske borde lära sig argumentationsteknik innan han tar till våld nästa gång..

Ja, jag skrek som ett barn, jag skrek allt jag kunde, jag fick panik och skrek, skrek som en stucken gris, när han fortsatte knuffa mig bakåt och hålla i mig med all sin kraft,  Han har ingen som helst rättighet att dra, slita eller hålla i mig med all sin kraft utanför en restaurang, och sen släpa med mig och slänga upp mig mot det där skåpet, och bojja mig. Vad tror du som skrivit det här?! Tror du det var en behaglig upplevelse? Tror du jag skrek för att jag njöt av det? För att jag tyckte det var skönt? Jag skrek för att uppmärksamma andra på vad det var som hände, mitt på gatan utanför två restauranger, en stor kille som misshandlar en tjej. och MISSHANDEL är det han gjort mot mig, det jag beskrivit, men du som skrivit det här verkar inte veta vad misshandel innebär. Misshandel innebär så mycket mer än att "bara" få en höger över ansiktet........Vaktten gjorde allt för att visa sin "makt". Han såg det här som någon billig fredagsunderhållning, precis som den andra entrevärden som senare stod och hånskrattade mig rakt i ansiktet i det där rummet jag blev placerad i när jag berättade vad som hänt. HAn slängde mig mot elskåpet, han och ingen annan, och det har han inte rätt att göra!

Den som såg det här, du som skrev kommentaren och övriga som inte ser det här som misshandel, trots att jag har dokumenterade blåmärken över överarmar, armbåge, revben samt handleder- du kan inte ha någon empati för dina medmänniskor märker jag.

Du är förmodligen lika vek som killen som misshandlade mig, som slängde mig mot ett elskåp och som sen anmäler MIG för förolämpning. Tillåt mig smålé... "Din känslokalla hora" sa jag till en servitris som gick igenom rummet ett antal gånger, som såg vad som hände och bara struntade i det. Det är jag anmäld för, och jag förnekar inte det heller. Vi har väl ändå yttrandefrihet i Sverige, eller har vi inte det?

Till dig som gjorde det här, och till övriga entrévärdar och vakter har jag bara en sak att säga;

Ni är svaga, ynkliga, patetiska människor.  Jag hopps ni är stolt över vad ni är, oempatiska  monster som t.o.m ger sig på tjejer.

****Fy fan för er! Hoppas nån kommer och spöar skiten ur er fega jävlar!***

Kommentarer
Postat av: Triana

Fyfan...:S

hoppas du lyckas hitta lite vettiga vittnen..

då vet man. inte engelen alltså.



Hoppas det ordnar sig!

//

2008-07-02 @ 15:34:02
URL: http://triana83.blogspot.com
Postat av: Leopardhona her self

Näpp inte Engelen.. men det visste väl alla redan ändå.. Jag ville inte ens dit den kvällen heller, vilket var andra kvällen i hela mitt liv och även den sista, det är nog det sämsta sunkhaket i Stockholm, med idiotvakter och personal samt snuskiga gamla nersupna äckelgäster..



Tack för din sympati! Det uppskattar jag! Dom ska bort!

2008-07-02 @ 18:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0