Jag vänder mina tankar

Tänker fortfarande på det som hänt, fast jag inte vill. Men så fort jag känner att jag börjar tänka på dom där svinen förra fredagen så tvingar jag mig att tänka på något annat.

Jag låg nyss i parken bakom huset och solade några timmar, då kom tankarna fram. Dom negativa och jobbiga. Känslorna jag kände och känner över dom som berövade mig min frihet och misshandlade mig.

Jag lyssnade till vinden och låtsades att det var vågorna i havet som slog mot den småsteniga stranden i Grekland. Jag låg på en solstol med fötterna utanför lekandes i den mjuka sanden. Funderade på vart jag skulle gå efter jag varit där.. På hotellet och ta en dusch, tvätta håret i det underbara grekiska shampot med den ljuvliga doften. Sen förbi dom mysiga små affärerna och lukta på olivtvålarna. En promenad längs hamnen till gamla stan, till en mysig restaurang där man träffar trevliga greker, beställa en souvlaki med massor av tsatziki och en stor kall öl.

Jag håller hellre mina tankar där när det känns jobbigt, för då känns det lättare igen.

 Mary tittar ut över havet i Faliraki, Rhodos, oktober 2006.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0