It´s a shame

Jahopp här sitter jag och småfiser lite lätt i soffan. Just kollat på ett till avsnitt av Hell´s Kitchen och funderar på att gå och lägga mig.

Idag har jag förutom att vara extra högexplosivt material, jobbat utan problem, bloggat av mig all skit och hjälpt en gammal dam på väg till Rosenlund med att bära en påse med en barnbok i.. Såklart man ställer upp, även om jag var försenad till jobbet. Vi ungdomar vet inte hur det är att bli gammal, sa damen, och visst, hon har så rätt. Det är säkert jobbigt med alla hjärtproblem, synskador och ont i lederna. Hon bodde 3 trappor upp också utan hiss. Jag frågade om hon inte skulle ta och byta lya, jo då det skulle hon göra i Augusti. Vi gick en bit tillsammans mot jobbet, sen var hon tvungen att sätta sig och vila, jag önskade henne en bra dag och tackade för mig, och hon tackade så hjärtligt för hjälpen.

Ibland räcker det med något så litet för att göra en annan människa glad. Sånt lyfter mig. Jag mår bra av att bry mig om andra.

Synd att inte alla tänker så....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0