Till er alla..

Oj vilken rolig nyårsafton det var igår. Har inte haft så roligt på nyårsafton sen jag var i Holland för 3 år sen. Vi var 17 st i Mary och Daniels lilla tvåa räknat när Jenny kom, ja förutom den helt fantastiskt underbara lilla chihuahua-valpen Grim då som låg och sov i sovrummet. Marys nytillskott i familjen.

Oj oj oj vad söt den var, så pytteliten och jätteglad och busig. Tog upp den och den somnade nästan mot mitt bröst. Me love Grim :) Vill också haaaaaaa. *avis* Funderade i ett ögonblick på att röva med mig den hem under jackan ;-) men undra vad Selma skulle tycka om det? Kasper skulle nog tycka det var lite roligt med leksällskap som är så lekfull fortfarande..men knappast Selma, Fast man vet ju aldrig. Är iaf så oerhört sugen på att skaffa hund och har varit i säkert 2 år nu, så man blir lätt avundsjuk. Mary får ha med den på jobbet. Lyllo hon. Men jag unnar henne det. Jätteglad för hennes skull att det kommer funka med jobb och allt och vovven.
 
Ja ja åter till saken. Nyårsafton. Just det, där var vi; Mary bjöd på snittar och små rullar med pastrami och oliver i till förrätt, sen köttgryta och ris, och dessert var chokladmousse med vindruvor i och grädde och en sån där gul sak på toppen i ett skal.. ja nån slags frukt. Jo just ja, sharon heter dom. Smaskens!
 
Efter maten så hade Marcus och en av dom tre Kalle som fanns på festen fixat en quiz där dom sjöng och spelade gitarr så var vi andra indelade i lag och skulle gissa låten och artisten m.m. Superkul! Sen hade Mary såklart köpt några stickers som fick vandra runt och alla satte en lapp på varandra med olika benämningar. Jag fick "Drama Queen" av en Micke, en kille som jag efter gårdagen kallar Heath Ledger för han var riktigt lik honom, en dubbelgångare, och trots att han inte känner mig så passade det in rätt bra.. Drama Queen. moa ha ha. Nån blev en slacker, en annan geek, en tredje gold-digger och Daniel blev stud. Eftersom Jenny kom senare då den stickern som var kvar var borttappad så fick hon ett annat klistermärke som jag hittade i Daniels bokhylla och fick av honom, en söt liten björn. Det är Jenny det. :) 

Pratade polska med Kalle i köket och snackade om dom mysiga barer som finns i Polen, dansade psytrance och snackade Docklands med en annan Kalle, kramades, skojade, myste med Grim, käkade chips och hade så trevligt hela kvällen. Tolvslaget gick vi ut på berget och såg fyrverkerier över hela söder. Vackert! Vid 4 tiden så droppade vi av fulla och glada vidare hem till Marcus för lite efterfest.
 
Jag och Jenny, Heath, Marcus och David- som jag fick för mig att kalla Johnny Depp- trots att det inte fanns en enda likhet förutom hårfärgen, drog alltså ner till Marcus lya som också är i Aspudden. Det blev inte så jättemycket mera sprit (har jag iaf för mig) men det behövdes knappast heller då vi alla var glada och överberusade ändå sådär inpå morgonkvisten. Men vi drog igång musik och dansade, sen slocknade alla utom Marcus på hans svarta hörnskinnsoffa. Så så många timmars sömn blev det inte i morse, men otroligt roligt, och det var ännu roligare att vakna fortfarande full och ligga och dryga sig med alla och skratta. Efter ett tag så vaknade vi iaf till liv efter mycket skämtande, lite panodil och vatten, så vi tog och gav oss av hemöver med tunnelbanan till Liljeholmen.

Där i väntan på Tvärbanan mot Globen så träffade vi på en äldre dam med en hund som hon fullkomligt fick dra efter sig i tö-snön, för den vägrade gå.. Jag började självklart fjanta mig med den och damen i fråga, hunden hette Fiffi, en grå liten pudel. Hon måste ju ha hajjat att jag fortfarande inte var riktigt nykter.. ha ha.. Kom senare på när vi satt på tvärbanan att det hade varit dagens skämt att börja dryga sig med henne och säga "-ÅH vilken fin liten katt du har. Vad heter kissen? Är det en skogskatt?" Det hade varit riktigt kul men tyvärr kom jag inte på den briljanta idén förrän vi satt på tåget.. Skulle bara kunna tänka mig hennes min och "-Nej det är en hund.." Moaa ha ha ha ha. Så jag och Jenny höll på garva ner oss när jag kom på den roliga lilla idén. Den måste jag utföra en annan gång när jag träffar på en hund och en gammal dam..

Usch så busig jag är. :) 

Stort TACK till Mary & Co för en fantastisk nyårsafton!!

Till er alla från mig.. eh alla.. ett riktigt ballt, roligt, trevligt, soligt, kärleksfullt, fantastiskt, kreativt och skapande gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0