I din form eller min form?

Apropå sexualitet så håller jag med en homosexuell kille som jag såg på tv en gång;
"Det är väl ingen som frågar dig som är heterosexuell vad du pysslar med i sängen, så varför ska folk bli upprörda över vad vi gör!? Allt handlar ju om ens sexuella läggning, vad vi gör när ingen annan ser på, annars är vi som vem som helst fast vi är kär i någon av samma kön."

(Väl talat tycker jag, och jag kanske själv har besvarat min egen fråga om huruvida jag är bisexuell eller inte!?)

* * *
I vilket fall så tycker jag att kärlek är vackert hur det än förekommer- I din form eller min form.
* * *

Jag blir glad av kära människor, ja oftast iaf.
Det gör mig uppåt att se glädje i andra människors ögon, att höra andra skratta- det ger mig förhoppning om livet. Att jag nån gång kommer känna mig lyckligare, att jag nån gång kommer hitta den där drömprinsen som bara ser till mig och ingen annan. Att jag nån gång kommer hitta någon att dela såväl vardag som fest med. 

Vissa dagar känns det dock exakt tvärtemot. Jag kan bli riktigt ledsen, deprimerad eller avundsjuk, när jag ser ihopslingrade människor på tunnelbanan som står och slejkes å hånglas offentligt. Bli svin-irriterad ärligt talat. 
Men dom dagarna har jag en riktigt dålig dag förmodligen..


Ja, det där beror helt på vilket humör jag är på....

* * * *
I vilket fall så tycker jag att kärlek är vackert hur det än förekommer- I din form eller min form.
* * * *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0