Huliganism och svineri

Huliganism och svineri
Daterat: Onsdagen den 30:e januari 2008 kl 21:39
 
 
 
Jag har aldrig förstått mig på huliganer. Mestadels unga otrevliga killar som inte verkar ha något bättre för sig än att mucka bråk och förstöra för dom som bara vill ha en trevlig underhållande kväll..

Undrar hur många som hamnar på intensiven ikväll? Säkert ett par styckna, bara för att det finns idioter som måste slåss för sitt lag. Slåss för en fucking fotboll. Hur pantad får man bli?

Bara för att det finns såna människor verkar hela söderortspolisen ha parkerat utanför hovet ikväll i beredskap för vad som kommer hända.. För händer något det gör det alltid.

Efter att ha varit på affären en sväng så såg jag 6 piketbussar, 6 polisbilar och 6 polishästar utanför Globen och Hovet.. och en massa patrullerande poliser. Nu när jag tittar ut står det även en piketbuss här på min parkering...

Det finns förmodligen andra ställen där poliserna skulle behövas bättre men inte kan vara just nu bara för att det finns så mycket sjuka psykopat-huliganer som kräver sin uppmärksamhet.. och måste stoppas efter varje match.. Bråk, skrik, blod och bara allmänt svineri. Man undrar faktiskt varför? Hur nån kan bli så involverad och faschinerad i en sport och ett spel som egentligen handlar om att få en boll i ett mål klätt av nät, eller handlar det bara om en kamp mot det lagliga, en kamp om de "sina"? En slags rasism där alla andra ska bort.

Sjukt är det iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0