Fool

För att försöka förhindra min ätstörning eller vad man ska kalla det under vintertid så har jag små saker för mig som jag tror ska göra saker bättre och att jag får lite mer kontroll på vad jag äter..

Att göra t.ex två mackor och sen ställa in smöret och osten (som jag är förbjuden att ha hemma av mig själv- jag vet- men det går inte så bra...) eller vilket pålägg jag nu har på, i kylen igen.. Sen äter jag mina mackor i tron om att jag ska klara mig med 2-3 stycken och att jag inte gör fler för det är jobbigt då jag isf måste ta fram allt igen... Men det funkar aldrig. Kan ni tänka er!? Går till kylen och tar fram allting igen och gör flera såklart, för jag klarar inte att hantera suget. Det är skitjobbigt. Sen mår man dåligt för att man inte kan ha vissa jeans längre och inte känner igen sig själv efter varje vinter. :(

Igår köpte jag muffins, såna där billiga jättegoda, 16 st i en form med plastöverdrag. Jag tog kanske 4 st och sen tänkte jag att om jag fryser in dom så kanske jag kan hålla mig några dagar och veta att dom ligger där ifall jag blir sugen. Jo men hej, jag är så jävla dum, såklart jag tar upp dom igen och tinar dom i micron, så nu har det nog glidit ner fem stycken efter frullen.. och nu mår jag lite illa. Usch.

Men jag är glad ändå, trots att jag är sämst på att försöka lura mig själv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0