En psyko psykiater

Det är vår i Stockholm nu. Idag. Jaaaa. Fattar ni? Och jag trodde jag var på sånt toppenhumör att inget kunde sänka mig...

Men- ja det finns alltid ett MEN tydligen- Blev något irri nu när en sjuksköterska ringde från Quality Care och sa att vi måste avboka min tid på måndag hos min läkare.. för eh.. dom vet inte när han kommer tillbaka, han finns inte där just nu på mottagningen.. Skumt... En psykiater som bara är borta.. Jag frågade varför dom inte vet och om han sjuk eller varför kan jag inte komma till honom? "Han..eh.. är bortrest kan man säga, och vi vet inte när han kommer tillbaka.."

Men herregud. Jag blir så less, NÄR i hela jävla livet ska man kunna gå till en och samma doktor som lär känna en och slippa dra samma jävla dravvel om och om igen? SUCK. Nu är det ju visserligen såhär att jag tänkte friskskriva mig från och med nästa måndag, men det hade ju varit fint att kunna gå tillbaka till den läkare man haft för uppföljning.

Jaja, men hon var jättetrevlig och frågade hur det kändes och om jag kunde tänka mig att vänta eller gå till deras andra psyko, så jag sa att jag går väl till han den andra då, eftersom dom nu inte vet vart Urban tagit vägen... Det hördes på hennes röst att hon tyckte det var nååågot pinsamt att berätta, för hon vet ju ingenting.. bara att han är borta tydligen..  

Va fan är det för oansvarig psykiater jag har hittat egentligen? Han får väl meddela sig om han är sjuk som alla andra eller kommer tillbaka och isf när... och tänka på att han faktiskt är läkare och ska finnas där för andra människor, ett yrke han själv valt.

S_U_C_K!! Jag säger då det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0