Betty Grable vs Beckham

Det sägs enligt dagiscommunityt Facebook att om jag skulle varit en 50-talspinuppa så skulle jag varit Betty Grable.

Visste inte ens vem det var så jag var tvungen att googla henne.. På vissa bilder är vi ändå rätt lika, kurviga och med långa ben. ;-) Annars vet jag inte, men jag älskar pinuppor, och jag älskar kvinnor som ser ut som vi faktiskt ser ut... Hängde ni med? Dvs med kött på benen, bröst och kurvor och ingen skinny-model a´ Kate Moss som är populärt nuförtiden och väldigt osunt.
 
Dom enda som ser ut så är ändå människor som inte äter och sen tränar dygnet runt eller går på droger, som inte har något annat liv än att tänka på vikten. Det är sjukt hur idealet har kunnat blivit som det blivit. Att folk ser Kate Moss och Victoria Beckham som förebilder- fasansfullt sjukt! Kate Moss är totalt nerknarkad, och Victoria har ätstörningar, varav hon nu bär size barnstorlek på jeansen. En reporter på en dokumentär fick Victorias jeans runt huvudet.. då kan ni ju tänka er hur hon ser ut på riktigt. Stackars Herr Beckham som inte har nåt att ta på. :( Vad är det för sjukt ideal tjejer går efter 2008? En kvinna ser inte ut så, särskilt inte en kvinna som har fått barn. Men kändisarna har sån press på sig att gå ner i vikt och vara supersmal igen bara en månad efter en graviditet. Det är tragiskt att så många känner pressen, och inte tillåter sin kropp att få vara kvinna och mor, att inte dom själva inser att det är osunt att träna dygnet runt, bränna 3000kalorier per dag och äta 1000 kalorier. Kroppen säger nej, men ändå är det det idealet vi ska följa?

Nä fy fan. Okej att jag vill minska en fem kilo sådär, men jag kommer aldrig bli en skinny. Usch och fy. Och ärligt talat vet jag ingen kille som tycker det är attraktivt med en tjej utan bröst och med knotor till armbågar och knän.. 
 
Vad tycker du?


.............................................
Betty Grable





***********************************************************************************
Victoria Beckham


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0