God fucking jul är slut för i år.

Ja det var det. Nu är julen över för min del.

Jag har kommit hem och landat med lite mer pengar på fickan, tack mamma, och tack pappa, en mysig hello kitty-pyjamas rikare, tack syrran, och en massa jul-stutar fetare. Negativiteten har flödat som vanligt, stressen likaså, och igår längtade jag riktigt riktigt mycket efter att tåget skulle komma och ta mig hem. Visst var det mysigt också att träffa alla, absolut, så det känns alltid en aning vemodigt ändå att åka ifrån alla, för man vet aldrig när man ses igen.

Överlag har julen varit helt okej ändå. Jag har ätit god mat, träffat familjen och det finns så många andra som har det sämre, så jag ska inte klaga, nej.

Mina fisar luktar kalvsylta och rödbetssallad fortfarande.. mm jammie. Nu blir det porter-stek, med potatis och massssssa gräddsås som mamma lagade igår, min absoluta favoriträtt, som jag fick med mig hem i matlåda. ;-)

ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0