Tjejer!!- kolla sköldkörteln!!

Jag ska ta blodprover nästa onsdag, och jag hoppas så innerligt ändå att det är sköldkörteln och inte depression.. Skulle bara kännas så mycket bättre att lida av något mer "fysiskt" och accepterat än av något psykiskt.

"Eftersom syntomen ofta är diffusa och kommer smygande kan det dröja lång tid innan man får rätt diagnos - och rätt behandling. Trötthet, humörsvängningar, sömnsvårigheter, problem med vikten, mensrubbningar och krånglande mage - allt detta kan tyda på sjukdom i sköldkörteln. Det är ganska lätt att misstolka besvär från sköldkörteln. Ofta hittar man andra tänkbara förklaringar till symtomen. Till exempel stress, relationsproblem, klimakteriebesvär eller depression. Många vänta länge innan de söker läkare. Det finns kanske många som går omkring med rubbningar i sköldkörtelns funktioner utan att veta att det är därför de känner sig så trötta och orkeslösa."



Läs här om du misstänker att du kan ha problem med sköldkörteln och gå och ta ett blodprov!!..


http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article68211.ab

http://www.elisabet.org/dokument/skoldkorteln.htm


Kommentarer
Postat av: ninni

ja ska kolla upp! tack för tipset!

2008-12-11 @ 06:47:24
URL: http://ninniz.blogg.se/
Postat av: Smulan

Eftersom jag är en smula hypokondriker har jag tänkt på det där i flera år sen jag hörde talas om det. Men äh jag är nog ganska frisk ändå. Så fort det står att man kan ha cancer om man har ont i magen så har ju jag det. Men det där är en viktig grej som oftast hoppas över????, det är det...

2008-12-11 @ 11:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0