Stekaren å jag

Stekaren ja, Fredrik, han ville ju absolut att jag skulle ringa. Har provat en gång, den kvällen, för han ville jag skulle ringa samma dag som jag var där. Inget svar, telesvarare på en gång. Lämnade meddelande, och sms, men inget tillbaka. Så jag tänkte att det är väl som vanligt, ännu en kille som lovar guld och gröna skogar men skiter i att höra av sig, eller inte svarar när man ringer, som kanske ångrat sig dagen efter sitt alkoholintag.. Men han kändes verkligen seriös i att han ville träffa mig fler gånger. Han frågade mycket om mig, jag sa vart jag bodde, men jag tror aldrig jag sa vad jag heter i efternamn.. Kommer inte ihåg det faktiskt. 

Men så sa Cindy en sak idag, som hon har så rätt i, när jag klagade över att jag fortfarande inte hört något ifrån honom tillbaka, som jag helt glömt bort. Det var något fel med hans tele, den var off, när vi sågs, och han hade sagt till henne att han inte kommer få tag på mig, och att han måste få träffa mig igen. När jag gick därifrån så sa han att, vänta jag måste kolla så jag har ditt nummer igen, hämtade sin mobil och sen så var den lika avslagen, eller spärrad som innan, så han bad mig ringa honom.. Kan ju vara så att han råkat spärra den, jag sa att isåfall så har du iaf mitt nummer när du öppnar den.. för jag har ju ringt dig, så han skulle ha mitt nummer på mobilen.. Och han såg oroad ut.
 
Varför använde vi inte bara papper och penna som på den gamla goda tiden, då kanske han fått tag på mig nu.. om han nu vill.

Det är ju det som återstår att se. Men jag gjorde en luring nyss, skyddade mitt nr och ringde, och telesvaret slog igång direkt precis som i lördagskväll. Så jag har faktiskt lite hopp om att det faktiskt är något fel med hans mobil.. och att han inte har hört mitt meddelande eller läst mina sms.. Men vet inte hur han tänkte då att jag skulle få tag på honom heller, han kanske trodde jag tagit hans hemnummer också, om han har något..

Jaja, den som lever får se, som jag alltid brukar säga. Annars så kanske jag ska träffa greken i helgen. Det var längesen. Det vore kul om det blir av. Kanske en fest ihop, dansa lite. Petra ringde idag och är på väg hem, så på lördag blir det nog partaj... igen.. Mycket nu.

Ikväll blir det rockkaraoke med Tessan på Anchor. Men jag ska ta det lugnt. Några öl kanske, och roa upp Tess lite, som är lite depp över en jobbig operation hon ska göra nästa vecka, så ikväll har hon fått barnledigt och vi ska ha skoj as always. Det var längesen vi sågs nu. Alldeles för längesen. :) En månad eller nåt :)

Om bara stekarn kunde logga in på facebook, för jag har hittat honom där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0